« »
10 JUN  2016 Prva vožnja: Jeep Renegade Da li jedan mali "lajfstajl" SUV automobil može da ...
02 JUL 2012 Iskustva JeepaŸ „urban insajdera": Istraživanje Evropskih gradova u Jeepu „kompas" ...
06 MAR 2014 JeepŸ na Međunarodnom Sajmu Automobila 2014 u Ženevi ...
22 JUL 2013

Novi JeepŸ Grand Cherokee 2014: tehnološka evolucija vrste

• Novi dizajn eksterijera sa LED farovima i poboljšani, ručno izrađeni enterijeri.
• Novi automatski menjač sa osam brzina.
• Najpotpuniji niz naprednih bezbednosnih karakteristika uključuji novu prilagodivu kruz-kontrolu sa zaustavljanjem (Adaptive Cruise Control with Stop), upozorenjem na sudar s prednje strane (Forward Collision Warning) sa sprečavanjem sudara (Crash Mitigation) i novom kontrolom brzine Selec-speed Control.
• Tri 4x4 sistema, Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje i Jeep Selec-Terrain i Selec-Track sistemi za kontrolu vuče.
• Širok opseg novih modela sa Laredo, Limited, Overland - sada dopunjen ekskluzivnim i vrhunskim modelom Summit.
• Novi ekran od 8,4 inča osetljiv na dodir, nova podesiva kontrolna tabla od 7 inča i napredni UConnect sistem sa glasovnim komandama. 


130722 F GCherokee Summit9xJoš od prve pojave na tržištu 1992. godine, Jeep® Grand Cherokee je predstavljao vrednosti slobode, autentičnosti, avanture i strastvenosti ovog brenda. Premijum veliki SUV iz Jeepove postavke, Grand Cherokee predstavlja standard u pogledu moći, udobnosti, inovacije i izrade.

Sa pojavom Grand Cherokee, pre više od dve decenije, Jeep je iznova izmislio premium SUV segment i postavio novi standard u toj kategoriji. Danas, posle skoro 5 miliona prodatih primeraka širom sveta, najnagrađivaniji veliki SUV ikada, nastavlja da se razvija, ima nov dizajna eksterijera i enterijera, nove napredne tehnološke sadržaje i poboljšano on-road i off-road ponašanje, zahvaljujući novom automatskom menjaču sa osam brzina. Novi menjač značajno smanjuje potrošnju i emisiju štetnih gasova, a u isto vreme poboljšava ubrzanje i obezbeđuje lakše i brže menjanje brzina.

Nove odlike dizajna eksterijera i enterijera karakterišu svaki pojedinačni nivo opreme na jedinstven način, i uključuju nove bi-ksenonske farove sa LED dnevnim svetlima (DRL), novi dizajn točkova i nove kombinacije boja enterijera/eksterijera.
Novi, ručno pravljeni enterijeri donose sada još više prefinjenosti Jeep-u zahvaljujući upotrebi vrhunskih materijala, kao što je Natura Plus koža i visokokvalitetno drvo. Uvođenje novog trokrakog volana doprinosi ekskluzivnom karakteru kabine.
Novi sadržaji su takođe u ponudi, u smislu info-zabave, nudeći novi UConnect sistem sa ekranom od 8,4 inča osetljivim na dodir i satelitskom navigacijom i, potpuno novo za brend, podesiva TFT kontrolna tabla od 7 inča. Ekskluzivna prednost vrhunskog Summit paketa opreme visokih performansi,je i najsavremeniji Harman Kardon surround sound zvučni sistem od 825 W sa devetnaest zvučnika.


Legendarna Jeep sposobnost dolazi kao rezultat tri sistema pogona na četiri točka - Quadra-Trac II, Quadra-Drive II i samo za SRT model Quadra-Trac , Jeep Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje i Selec-Terrain i Selec-Track sistemi za kontrolu vuče.
Novi 2014 Jeep Grand Cherokee nudi najnaprednije bezbednosne osobine, uključujući unapređeno upozorenje na sudar s prednje strane sa sprečavanjem sudara i potpuno novu kontrolu Selec-Speed Control; oba sistema doprinose ionako bogatom opsegu standardnih aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti vozila. 
Novi 2014 Jeep Grand Cherokee biće predstavljen na tokom meseca jula i biće dostupan u nivoima opreme Laredo , Limited, Overland, kao i sa ekskluzivnijim vrhunskim modelom Summit.

DIZAJN
Eksterijer 

Za 2014, Jeep Grand Cherokee dobija unapređen stil: svi nivoi opreme su dobili premijum izgled i lako su prepoznatljivi na prvi pogled. Na svim modelima, čuvena rešetka sa sedam proreza je manje visine, farovi su tanji a donji prednji deo je blago povišen, dok su svetla za maglu podignuta i izraženija. Sveukupno, ove promene daju prednjem delu Grand Cherokeeja elegantniji, sportski izgled, a sadrže i čuvene Jeep karakteristike.

Glavno poboljšanje dizajna za 2014 Jeep Grand Cherokee jesu novi bi-ksenonski farovi velike jačine sa LED dnevnim svetlima (DRL), koji se nude kao standard na svim nivoima opreme. Summit model ima adaptivne HID bi-ksenonske farove sa LED osvetljenjem.

Zadnji deo novog Grand Cherokee je takođe dobio izmene i ima nove, veće zadnje farove sa LED svetlima, veći i aerodinamičniji zadnji spojler, nove branike i ponovo izvajana peta vrata koja omogućavaju veću vidljivost. Niži zadnji deo sada zavisi od modela do modela, a dvojne izduvne cevi auspuha su standardne na Limited, Overland i Summit modelima.
Novi dizajn točkova i nove kombinacije boja enterijera/eksterijera upotpunjuju glavne novitete dizajna eksterijera 2014 Jeep Grand Cherokeeja naglašavajući njegov renome da je kvalitetan.

Kod Jeep Grand Cherokee Laredo, eksterijeri se identifikuju po retrovizorima i ručkama vrata u boji karoserije. Rešetka je dobila hromirane farove, dok zadnju stranu karakteriše novi čuveni dizajn zadnjih farova. Laredo takođe dolazi na standardnim točkovima od 18 inča, sa pet krakova, ofarbanih satenskim hromom.

Grand Cherokee Limited modeli dodaju Laredo izgledu svetlo obojene ručke vrata i hromirane, dvojne izduvne cevi sa lajsnama. Potpuno nove hromirane lajsne nalaze se takođe na otvoru na donjem prednjem delu otvaranje i na zadnjem braniku.

Grand Cherokee Overland nudi nekoliko boja karoserije, uključujući lajsne na donjem prednjem i zadnjem delu vozila. Lajsna boje karoserije prenosi se na lukove točkova i guma. Niži pragovi takođe imaju boju karoserije. Overland modeli se odlikuju poliranim aluminijumskim točkovima od 20 inča sa pet krakova, sa delovima oslikanim Mineral Gray bojom.

Novi model Grand Cherokee Summit predstavlja vrhunac i ima mnoge jedinstvene stilske momente. Čuveni bi-ksenonski HID farovi su adaptivni, i okreću se zajedno sa volanom. Ovo poboljšava vidljivost oko krivina i povećava bezbednost u Grand Cherokee-ju. Između farova, hromiran je gornji deo rešetke. Cela donja strana je jedinstvena i ima izraženu hromiranu lajsnu sličnu po dizajnu onoj na Grand Cherokee SRT modelu. Prednji branik je veći i ima tanji otvor za svetla za maglu u poređenju sa drugim modelima. Lajsne lukova točkova boje karoserije takođe su veće u odnosu na ostale modele i tamno siva lajsna sa hromiranom trakom proteže se duž gornje ivice praga. Ovaj hromirani deo pomaže da se vizuelno produži pogled sa strane novog Grand Cherokeeja. Zadnjom stranom dominiraju pravougaone dvojne izduvne cevi i tamno siva obloga donjeg dela. Ove karakteristike su jedinstvene za Summit modele. Aluminijumski točkovi od 20 inča, prekriveni Satin Clear Coat bojom, imaju dizajn sa pet krakova koji je jedinstven za Summit model.

U skladu sa svojim sportskim karakterom, novi Jeep Grand Cherokee SRT model poseduje crnu, prednju rešetku sa sedam proreza. Takođe, adaptivni bi-ksenonski prednji farovi imaju jedinstvenu crnu pozadinu kako bi se SRT razlikovao od drugih 2014 Grand Cherokee modela. Ova crna boja doprinosi dodatnom isticanju jedinstvenog SRT agresivnog izgleda.


Takođe novo, za modele 2014 je aerodinamičniji zadnji spojler integrisan u potpuno nova vrata gepeka na jedan dodir.. Umesto oslanjanja na ručnu polugu, vratima gepeka se elektronski upravlja, pritiskom na dugme.


Grand Cherokee opcije otvoreni krov 
2014 Jeep Grand Cherokee poseduje CommandView duplo zastakljen panoramski krov koji se pruža od vetrobrana do zadnjeg dela vozila, što omogućava savršen pogled tokom on-road i off-road vožnju. CommandView se sastoji od dve staklene ploče s tim da se prednji deo otvara unazad i pruža staklenu površinu koja je dva puta veća nego kod tradicionalnog krova. Zadnja strana, koja je fiksna, omogućava da svetlost uđe i otvoreno razgledanje za putnike na zadnjem sedištu. Sistem se standardno isporučuje sa zaštitom od sunca za one koji ne žele direktnu sunčevu svetlost. CommandView je standard na Overland, Summit i dostupan je na Limited modelima.

Enterijer
Novi Jeep Grand Cherokee enterijeri su poboljšani zahvaljujući upotrebi kvalitetnih materijala i kombinacija boja specifičnih za modele. Središnja konzola je promenjena i poseduje novi UConnect ekran osetljiv na dodir od 8,4 inča. Komande za radio i klimu nalaze se ispod ekrana i imaju dugmad koja se lako identifikuju i koriste. Centralna konzola ima nov kožni elektronski menjač sa osam brzina. Još jedna nova karakteristika 2014 Jeep Grand Cherokeeja je novi trokraki kožni volan sa delovima finog drveta na Overland i Summit modelima. Optimizovana u smislu pozicije, ona ima dugmad za upravljanje radiom, kruz-kontrolom, telefonom i glasovnim komandama potpuno bezbedno. Svi nivoi opreme dolaze sa menjačima postavljenim sa zadnje strane volana kao standard.

Dizajneri su dobili inspiraciju iz legendarnih lokacija i terena širom sveta kada su stvarali enterijer 2014 Jeep Grand Cherokeeja. Svaki Grand Cherokee model ima svoj jedinstven stil luksuza i ambijenta zasnovan na specifičnim materijalima i šablonima boje.

Enterijeri 2014 Grand Cherokeeja su inspirisani kulturama i okruženjima Maroka, Novog Zelanda, Nepala, Velikog kanjona Kolorada i italijanskog Vezuva.
Dostupan u celoj postavci modela, marokanski enterijer sadrži crna sedišta, instrument tablu, konzole i panele vrata. Crna drvena lajsna ukrašava komandnu tablu i vrata Laredo i Limited modela.


Novozelandski enterijer ima crnu i Indigo Frost boju. Unutrašnja drvena lajsna boje oraha ukrašava instrument tablu i panele vrata i smanjuje kontrast dve boje između gornjeg i donjeg enterijera. Aluminijumske ručke na vratima i maskama ventila na komandnoj tabli, kao i lajsna na centralnoj konzoli, imaju blagu nijansu zlatne boje. Premijum sedišta od tkanine su standardna na Laredo modelu, dok su grejana kožna sedišta standardna za Limited.

Standardna oprema Overland modela uključuje instrument tablu i sedišta sa prošivenom kožom u kontrastu. Drvo otvorenih pora je istaknuto u dizajnu i nalazi se na komandnoj tabli i vratima Grand Cherokee Overland modela, i dodaje posebnu notu modernog luksuza. Drvena lajsna se takođe nalazi na gornjem delu volana obavijenog kožom.
Pored marokanskog enterijera, Overland model nudi vezuvski i nepalski enterijer koji sadrže dve potpuno nove šeme boja: Jeep Brown i Indigo Blue - inspirisana tamno sivim obroncima Vezuva sa nijansama plave - za prvu; Jeep Brown i Light Frost za drugu - odajući počast geografskoj raznolikosti koja se nalazi u azijskoj državi Nepal. Smeđe Zebrano ili crno drvo nalazi se na instrument tabli i panelima vrata u oba izbora enterijera.

Ekskluzivniji Grand Cherokee Summit predstavlja novi vrhunski model i nudi najviši nivo kvaliteta. Premijum Natura-Plus kožna sedišta u Summit modelu dostupna su u crnoj ili Jeep smeđoj boji sa bronzanim detaljima na ručkama vrata i maskama ventila na komandnoj tabli. Bronzana prošivena koža ukrašava instrument tablu, sedišta, vrata i centralni naslon za ruke prekrivene kožom, i predstavlja jedinstvene osobine enterijera Veliki kanjon Kolorada, ekskluzivno za Summit model. Još jedna ekskluzivna osobina Summit modela jeste materijal od uštavljene kože koji pokriva A stub i krov.


INŽENJERING
4x4 sistemi

Novi 2014 Jeep Grand Cherokee sadrži izbor 4x4 sistema: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II sa zadnjim elektronskim diferencijalom za ograničeno proklizavanje (ELSD) Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje, standardni na Overland i Summit modelima, omogućava da se Grand Cherokee vozi sa maksimalnom udaljenošću od zemlje od 28 cm.


Zahvaljujući dostupnosti ovih sistema, 2014 Grand Cherokee omogućuje legendarne Jeep sposobnosti i bezbednost pogona na četiri točka kada se putuje po klizavim on-road površinama.

Quadra-Trac II stalni sistem pogona na četiri točka sadrži dvobrzinsku razvodnu kutiju koja ima BTCS (Prednji diferencijal sa sistemom za kontrolu vuče) na prednjoj i zadnjoj osovini za najbolji off-road učinak u klasi. Njegova dvobrzinska razvodna kutija koristi informacije od raznih senzora kako bi odredila klizanje gume u najranijem momentu i preduzela korektivne akcije. Sistem takođe koristi predviđanje prigušenja (Throttle Anticipate) da bi osetio brze promene gasa posle stajanja, i za to da postigne maksimalnu vuču i pre nego što do proklizavanja uopšte dođe. A kada se otkrije proklizavanje, 100 procenata raspoloživog obrtnog momenta se u trenutku usmerava na onu osovinu na kojoj je vuča najbolja. Sistem radi u dva opsega: u 4WD High, obrtni momenat se automatski usmerava na prednju i zadnju osovinu u promenljivom odnosu; kada se prebaci na 4WD Low, upotrebom prekidača na konzoli, sistem deli obrtni momenat sa 50:50 odnosom između prednje i zadnje osovine. Sa odnosom redukcije brzine od 2,72, 4WD Low pruža odlične performanse koje su neophodne u ekstremnim off-road uslovima.

2014 Jeep Grand Cherokee Overland i Summit modeli imaju Quadra-Drive II sistem pogona na četiri točka. Sa zadnjim elektronskim diferencijalom za ograničeno proklizavanje (ELSD), Quadra-Drive II pruža vodeće industrijske vučne sposobnosti i off-road performanse. Srž sistema je centralna razvodna kutija i elektronski kontrolisano kvačilo za aktivnu distribuciju obrtnog momenta. Na suvom putu i u normalnim vučnim uslovima, centralna razvodna kutija stavlja 48 procenata dostupnog obrtnog momenta na prednju osovinu i 52 procenata na zadnju. U slučaju klizavih površina, sistem automatski preusmerava obrtni momenat motora između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od trenutnih uslova za vožnju, što pruža vozilu odgovarajuće vučne performanse. Sistem takođe koristi elektronske kontrole koje umnožavaju vuču na četiri točka i izbegavaju gubitak kontrole u slučaju naglog ubrzanja. Sistem uključuje dva opsega, 4WD High i 4WD Low. 4WD Low ima odnos redukcije brzine od 2,72 za ekstremne off-road uslove.

Zahvaljujući zadnjim elektronskim diferencijalom za ograničeno proklizavanje (ELSD), Quadra-Drive II istog trenutka primećuju klizanje zadnjih guma i glatko raspoređuje obrtni momenat po osovini. U nekim slučajevima, vozilo može da predvidi nisku vuču i da se podesi kako bi proaktivno ograničilo ili eliminisalo klizanje.

Jeep Grand Cherokee SRT sadrži standardnu Quadra-Trac aktivnu razvodnu kutiju pogona na četiri točka na zahtev. Ovaj 4x4 sistem koristi informacije od raznih senzora kako bi odredio klizanje gume i preduzeo korektivne akcije. Sistem koristi Throttle Anticipate da bi osetio brze promene gasa posle stajanja, i za to da postigne maksimalnu vuču i pre nego što do proklizavanja uopšte dođe. A kada se otkrije proklizavanje, sistem usmerava 100 procenata raspoloživog obrtnog momenta na jedan zadnji točak sa boljim prijanjanjem. Razvodna kutija takođe poboljšava upravljanje raspodelom obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine kako bi se održala željena putanja vozača.

Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje
Poboljšana on-road dinamika i izmerena off-road sposobnost pružaju vozaču optimalne vozačke performanse pri vožnji na putu i pri savladavanju off-road staza. Da bi se postigao ovaj rezultat, Jeep Grand Cherokee koristi širok spektar sofisticiranih sistema uključujući Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje, Selec-Terrain kontrolu vuče i novu kontrolu brzine Selec-Speed Control.

Jeep Grand Cherokee Overland i Summit modeli sadrže standardni Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje koji omogućuje vozaču da podesi visinu vožnje ručno upotrebom kontrola na konzoli. Visina iznad stajne površine može se podesiti na pet nivoa i dostiže maksimum od 28 cm.

Normalna visina vožnje (NRH): Ovo je standardna pozicija vožnje. Visina od 22 cm nudi poboljšanu efikasnost goriva i maksimalnu udobnost tokom on-road vožnje.

Off Road 1: Ovo podešavanje podiže vozilo za dodatnih 3,3 cm iznad NRH do visine iznad stajne površine od 25,4 cm, za prelaz preko off-road prepreka.

Off Road 2: Ovo podešavanje obezbeđuje legendarnu Jeep off-road sposobnost dodajući još 6,6 cm na NRH i dostižući najvišu visinu iznad stajne površine od 28 cm.

Režim parkiranja (Park Mode): Ovo podešavanje spušta vozilo 4 cm od NRH za lak ulaz/izlaz i utovar. NRH i Režim parkiranja vozač može izabrati kako bi kontrolisao visinu vožnje.

Aero režim (Aero Mode): Ovo podešavanje spušta vozilo 1,3 cm od NRH. Aero režim kontroliše brzina vozila i savršeno podešava aerodinamiku za optimalan učinak i potrošnju goriva.

U Eko režimu (Eco Mode), vozilo se spušta do nivoa Aero režima kako bi se dalje poboljšala aerodinamika Jeep Grand Cherokeeja i obezbedila optimalna potrošnja goriva. 
Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje dodaje do 10,4 cm visine uz pomoć četiri ugaone vazdušne opruge za vrhunsku udobnost vožnje.

Bez prednje vazdušne brane i sa Quadra-Lift sistemom za vazdušno oslanjanje, novi Jeep Grand Cherokee ima prilazni ugao od 35,8 stepeni, odlazni ugao od 29,6 stepeni i prelomni ugao od 23,5 stepeni.

Selec-Terrain sistem za kontrolu vuče
Vodeći u klasi, Selec-Terrain sistem za upravljanje vučom sa pet različitih programa vožnje promenjen je na 2014 Jeep Grand Cherokeeju. Ovaj sofisticirani sistem, standardni na svim Grand Cherokee modelima osim SRT, poboljšan je uvođenjem nove kontrole Selec-Speed Control, u kombinaciji sa Off road paketom. Nova Selec-Speed Control omogućuje vozaču da kontroliše brzinu vozila, uzbrdo i nizbrdo, upotrebom lopatica menjača na volanu umesto upotrebom pedala za gas i kočnicu.


Takođe, Sportski režim (Sport Mode) - koji se nalazi na Selec-Terrain regulatoru 2013 modela - sada se uključuje upotrebom ručice menjača i pruža mogućnost zabavne on-road vožnje.

Standardno na Laredo, Limited, Overland i Summit modelima, Selec-Terrain sistem kontrole vuče omogućuje vozaču da izabere najviše odgovarajući režim vožnje kako bi se bezbedno suočio sa bilo kojom površinom.


Upotrebom algoritama koji omogućuju neprevaziđenu kontrolu i sposobnost, Selec-Terrain elektronski koordiniše i optimizuje do 12 sistema na bilo kom terenu i pruža poboljšanu kontrolu vozila uključujući: modul za kontrolu pogona, elektronski regulator kočnica, elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC), regulator prenosa, regulator pogona, Hill-Ascent (vožnja uzbrdo) i Hill-Descent Control (silazak sa brda) i nova Selec-Speed Control.


Zahvaljujući Selec-Terrain, vozač može da bira između pet različitih programa vožnje za postizanje najboljeg iskustva vožnje na svim terenima:

Pesak: Kontrola vuče i Quadra-Lift sprečavaju klizanje guma na pesku. Obrtni momenat se podešava za optimalan učinak. 
Blato: Kontrola vuče i Quadra-Lift sprečavaju klizanje guma a obrtni momenat se podešava za optimalan učinak po blatu.
Auto: Sistem se automatski prilagođava za bilo koju on-road ili off-road situaciju.
Sneg: Vuča se podešava za najbolji učinak na putevima prekrivenim snegom.
Kamen: Quadra-Lift oslanjanja (gde postoje) dostižu maksimalnu visinu od 28 cm. U ovom režimu, razvodna kutija, diferencijali i gas se koordinišu kako bi pružili maksimalnu kontrolu pri niskim brzinama.


On-road uglađenost 
Jeep Grand Cherokee je nadaleko poznat po svojoj izuzetnoj on-road dinamici vožnje, delom zahvaljujući prednjem i zadnjem nezavisnom oslanjanju. Zadnje opruge sa promenljivom stopom pružaju poboljšano on-road upravljanje i udobnost. Vrhunsko on-road ponašanje je poboljšano sa preko 5.400 varova samo na karoseriji. 
Nezavisno prednje i zadnje oslanjanje ima izolovane prednje i zadnje kolevke oslanjanja kao i zadnje opruge sa promenljivom stopom za pružanje poboljšanog on-road upravljanja i udobnosti, a u isto vreme upotpunjuje legendarnu off-road sposobnost vozila. Zadnje oslanjanje takođe omogućuje da se zadnja guma čuva u vozilu, a ne ispod vozila.


POGON
Jeep Grand Cherokee pokreće efikasni 3,0-litarski turbo, komon-rejl dizel motor s direktnim ubrizgavanjem, u V6 konfiguraciji, sa Multijet II tehnološkim rešenjima i još ukupno tri verzije benzinskih motora: 3,6-litarski Pentastar V6, legendarni 5,7-litarski V8.Svi benzinski motori dostupni na novom 2014 Grand Cherokeeju podležu Euro 6 standardima za emisiju štetnih gasova.

Novi automatski menjač sa osam brzina
Grand Cherokeejev novi automatski menjač sa osam brzina je uparen sa 3,0-litarskim V6 dizel motorom kao i sa V6 i V8 benzinskim motorima. Novi automatski menjač sa osam brzina osigurava smanjenu potrošnju i emisije gasova, a pruža brže ubrzanje i preciznije i glađe menjanje brzina.


Po prvi put postavljen na Jeep model, ovaj novi automatski menjač sa osam brzina takođe dovodi kvalitet vožnje Grand Cherokeeja do novih nivoa. Nekoliko individualnih mapa brzina prilagođavaju se specifičnim uslovima vožnje kako bi optimizovali kvalitet brzina. Njegov inteligentni softver uzima u obzir promenljive kao što su ubrzanje, gradijenti obrtnog momenta motora, kik daun i brzina putovanja za određivanje odgovarajuće promene brzine. Rezultat je automatsko menjanje brzina idealno podešeno za performanse bilo kog zahteva u vožnji uz obraćanje pažnje na potrošnju goriva.

Potpuno elektronski, automatski menjač sa osam brzina poseduje menjanje brzina u letu, sa sposobnošću ručnog menjanja brzina i elektronskim izborom odnosa (ERS) upotrebom kontrola na lopaticama menjača na volanu.

Efikasnost prenosa i širok izbor odnosa brzina pružaju najbolju moguću potrošnju goriva koristeći nizak broj obrtaja motora kako u gradu tako i na autoputu. Dodatak još odnosa brzina takođe pomaže pri smanjenju jaza koji je obično povezana sa povećanjem ili spuštanjem brzine. Interno, prenos ima četiri grupe brzina i pet elemenata menjanja (kvačilo i kočnice sa više diskova). Samo dva elementa menjanja brzine su otvorena odjednom. Sa manje otvorenih elemenata menjanja brzina, smanjuje se gubitak brzine zbog više delova koji se okreću relativno jedan od drugog, i time se poboljšava potrošnja goriva.


3,0-litarski V6 turbo dizel motor sa Multijet II
3,0-litarski V6 turbo-dizel motor daje maksimalnu snagu od 250 KS pri 4.000 o/m i obrtni momenat od 570 Nm pri 2.000 o/m. Potrošnja goriva za trolitarski turbo-dizel motor je 7,5 l/100km u kombinovanom ciklusu, sa poboljšanjem od 10 procenata u poređenju sa prethodnim modelom. CO2 emisije su sada na 198 g/km, sa ukupnim smanjenjem od 9 procenata. Trolitarski CRD pogonski sklop se takođe nudi i u verziji s nižom izbačenom snagom, onoj sa 190 KS pri 4.000 o/m i 440 Nm obrtnog momenta širom opsega od 1.600-2.800 o/m.


Zahvaljujući novoj MultiJet II tehnologiji, koja koristi specijalni balansirani magnetni ventil, novi injektor je sposoban da napravi do 8 ubrizgavanja po ciklusu, sa mogućnošću upravljanja sa dva glavna ubrizgavanja u jednom modularnom profilu (D-IRS - Digitalno oblikovanje stope ubrizgavanja) što garantuje smanjenje potrošnje i štetnih emisija u poređenju sa tradicionalnim injektorom i obezbeđuje drastično smanjenje nivoa buke.

Kompaktan i lak, 3,0-litarski turbo-dizel motor sadrži komon-rejl sistem za ubrizgavanje goriva od 1800 bara, komprimovani grafit gvožđa, blok od 60 stepeni sa aluminijumskim glavama cilindra i dvodelni strukturni aluminijumski karter. Glave cilindara su napravljene od aluminijuma i imaju lančano pokretani, dvojni dizajn sa bregastim vratilima, sa četiri ventila po cilindru.


Za ovaj izvod, koriste se izduvne cevi od livenog gvožđa. Dodatne kontrole emisija gasove uključuju i katalizator za oksidaciju dizela sa krutom spojnicom i standardnim filterom dizel čestica. Pravila Euro 5+ emisija se ispunjavaju uz pomoć sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR) koji uključuje EGR ventil sa DC motorom i EGR hladnjak visokih performansi sa bajpas ventilom.

Efikasni 3,0-litarski V6 motor na 2014 Jeep Grand Cherokeeju nudi neprevaziđenu sposobnost vuče prikolice do 3.500 kg.(2,949 za Summit model).

3,6-litarski Pentastar V6 motor
Jeep Grand Cherokee ima prvu primenu 3.6-litarskog Pentastar V6 motora u Chrysler Group. Ovaj 3.6-litarski V6 motor ima dizajn sa dvojnim bregastim vratilima (DOHC) i blok cilindra od livenog aluminijuma pod visokim pritiskom u podešavanju od 60 stepeni. Takođe ima Varijabilno vreme otvaranja ventila (VVT) i pruža 286 KS na 6.350 o/m i 347 Nm obrtnog momenta na 4.300 o/m, što dovodi do potrošnje goriva od 10,4 l/100 km u kombinovanom ciklusu.


U Evropi, 3,6-litarski Pentastar V6 motor se nalazi na svim modelima 2014 Grand Cherokee postavke.

5,7-litarski V8 motor sa MDS sistemom 
Pored V6 benzinskog motora, Jeep Grand Cherokee je dostupan i sa legendarnim 5,7-litarskim V8 motorom sa MDS sistemom. Pored toga što ima VVT, ovaj V8 motor pruža 352 KS na 5.200 o/m i 520 Nm obrtnog momenta na 4.200 o/m. 5,7-litarski MDS motor obezbeđuje potrošnju goriva od 13 l/100 km u kombinovanom ciklusu.

MDS sistem uštede goriva 5,7-litarskog motora neprimetno se prebacuje iz glatkog i efikasnog režima sa četiri cilindra kada je potrebno manje sile i V8 režima kada je potrebno više sile. Ovo optimizuje potrošnju goriva kada V8 snaga nije potrebna, bez žrtvovanja performansi ili sposobnosti vozila.


Jeep Grand Cherokee nudi neprevaziđenu sposobnost vuče prikolice do 3.500 kg (2.949 kg za Summit model) kada je uparen sa 5.7-litarskim V8 motorom.
U Evropi, 5,7-litarski MDS V8 motor pokreće Summit i Overland modele 2014 Grand Cherokee postavke.


Novi Eko režim
2014 Jeep Grand Cherokee ima novi Eko režim koji doprinosi poboljšanoj potrošnji goriva. Eko režim optimizuje raspored brzina Grand Cherokeeja kao i osetljivost gasa kako bi se potrošnja goriva dovela u red. Eko režim se automatski uključuje pri paljenju vozila. Dugme na centralnoj konzoli omogućuje vozaču da ugasi Eko režim ako želi više sportske performanse.

Takođe, Eko režim aktivira Quadra-Lift sistem za vazdušno oslanjanje, ako postoji, kako bi dodatno poboljšao aerodinamiku vozila, za optimalnu potrošnju goriva. Kod V8 modela, optimizovana potrošnja goriva nastaje kao rezultat Fuel Saver deaktivacije cilindara. Ova tehnologija uključuje efikasni režim sa četiri cilindra kada V8 snaga nije potrebna.

BEZBEDNOST
2014 Jeep Grand Cherokee nudi najnovije sigurnosne i bezbednosne mogućnosti koje dodatno naglašavaju tehnološke inovacije koje su ukorenjene u DNK kodu Jeep-ove perjanice.
Pored standardne bezbednosne opreme, uključujući Elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) sa uređajem za sprečavanje prevrtanja (ERM), uređajem za sprečavanje blokiranja točkova (ABS) sa off-road kalibracijom, prednji diferencijal sa sistemom za kontrolu vuče (BTCS) i 7 vazdušnih jastuka (za prednja sedišta, bočni jastuci, bočne zavese napred i pozadi, jastuk za kolena vozača), novi model iz 2014. godine nudi unapređeno Upozorenje na sudar s prednje strane sa sprečavanjem sudara, prilagodivu kruz-kontrolu sa funkcionalnošću zaustavljanja (dostupno kasnije ove godine), ParkView kameru za pogled pozadi sa dinamičnom mrežom i novu Selec-Speed Control sa kontrolama Hill-Ascent Control i Hill-Descent Control, koje pomažu vozačima pri penjanju i spuštanju uz i niz strme puteve.


Upozorenje na sudar s prednje strane sa sprečavanjem sudara: ovaj uređaj koristi radarske senzore da proveri da li se vozilo prebrzo približava automobilu ispred njega i, ako je potrebno, šalje signal vozaču da može da interveniše i izbegne sudar. Ovo upozorenje je sada unapređeno i može da automatski ukoči vozilo i da drži pritisak kočnice 1,5 sekundi ako vozač odmah ne preduzme korektivne akcije potrebne za sprečavanje sudara sa automobilom ispred sebe. Takođe, ako vozač ne koči dovoljno, napredna pomoć pri kočenju (ABA) sarađuje sa sistemom i povećava kočenje kako bi izbegla ili sprečila sudar. Ova poslednja mogućnost sistema aktivira se samo ako vozač pritisne kočnicu a ABA intervencija se otkazuje ako vozač skloni nogu sa kočnice.
Upozorenje na sudar s prednje strane sa sprečavanjem sudara uključeno je u Grupu napredne tehnologije bezbednosti koja je standardna na Overland i Summit modelima. Prilagodiva kruz-kontrola (ACC) sa zaustavljanjem: Sistem smanjuje unapred podešenu brzinu kruz-kontrole vozila kada nailazi na drugo vozilo u istoj traci, ili kada drugo vozilo pređe u istu traku. ACC ubrzava do predodređene brzine kada vozilo ispred ubrza ili se pomeri u drugu traku. Sistem takođe održava udaljenost koju vozač može prilagoditi između vozila ispred, i naročito je koristan pri vožnji u nepovoljnim vremenskim uslovima ili u situacijama smanjene vidljivosti. Na Overland iSummit modelima, ACC je uključen u Grupu napredne tehnologije bezbednosti. Do kraja godine, prilagodiva kruz-kontrola će biti poboljšana funkcionalnošću zaustavljanja koja zaustavlja vozilo bez intervencije vozača.


ParkView kamera pozadi sa dinamičnom mrežom: Pruža pogled širokog ugla na prostor direktno iza vozila, što pomaže vozaču pri vožnji unazad u malim brzinama. Sadrži dinamične mrežne linije koje prate pokrete volana i pomeraju se u skladu s njim kako bi pomogli vozaču pri parkiranju u uskim prostorima. Slika se prikazuje na UConnect navigacionom ekranu kada se brzina prebaci u rikverc. Ova mogućnost je standardna na Limited, Overlan i Summit modelima.


Nova Selec-Speed Control: ovaj uređaj radi sa Hill-Ascent Control i Hill-Descent Control i omogućava vozaču da kontroliše brzinu vozila, uzbrdo i nizbrdo, koristeći lopatice menjača na volanu umesto upotrebe pedala za gas ili kočnice.


Selec-Speed Control se nudi sa Off Road Grupom dostupnom na Laredo, Limited i Overland modelima.

POVEZIVANJE I INFO-ZABAVA 
Novi UConnect 8.4
2014 Grand Cherokeejeva standardna oprema za udobnost i info-zabavu pruža kupcima niz inovativnih naprednih tehnologija korisnih za pretvaranje svakog putovanja u iskustvo apsolutnog zadovoljstva. Jeep Grand Cherokee je dostupan sa novim UConnect sistemom, koji ima ekran od 8,4 inča osetljiv na dodir koji prikazuje, jasno i direktno, sve informacije potrebne za vožnju i udobnost.


Takođe, da bi se obezbedila maksimalna bezbednost i lakoća upotrebe, novi Grand Cherokee ima kontrole zvuka i povezivanja na kracima volana i inovativan hends-fri uređaj koji se aktivira glasom. Ovo omogućava vozaču da drži ruke na volanu i lako vrši interakciju sa instrumentima.

UConnect 8,4 je dizajniran da olakša potpuno integrisano info-zabavno iskustvo u jednom rešenju, što znači da su sve komponente uključujući GPS, funkcionalnost prepoznavanja glasa i dodatne mogućnosti za zabavu ugrađene u jednu hardversku platformu umesto kao odvojene komponente.


HARMAN, vrhunska globalna audio i info-zabavna grupa, razvila je novi UConnect info-zabavni sistem za Chrysler i Fiat vozila. Ova nova platforma se prvi put pojavljuje u Evropi na 2014 Jeep Grand Cherokeeju, i iskoračila je značajno ispred svog prethodnika. UConnect info-zabavni sistem ima brzo vreme odziva, povećane sposobnosti prepoznavanja glasa i realističniju navigaciju nego sistemi koji su se prethodno koristili.
Sa vozačkog mesta, sve što vozač vidi, dodirne - pa čak i kaže upotrebom glasovnih komandi - poboljšano je kako bi se povećala funkcionalnost, povezivanje i reagovanje. Ne samo da radi bolje, nego i izgleda lepše, upakovano u bolje materijale i sa elegantnijom grafikom.

Sa prostranim 8,4-inčnim ekranom osetljivim na dodir, nova platforma nudi više opcija vozačima za pristup glavnim info-zabavnim osobinama, uključujući radio, mobilni telefon, medija plejer, ajpod ili pametni telefon i navigaciju. Platforma pruža brzo vreme odziva i bolju navigaciju i takođe nudi vozačima bolje sposobnosti prepoznavanja glasa - što omogućuje da se opcijama može pristupiti glasovnom kontrolom bez kompromitovanja bezbednosti. Model 3D terena, 3D gradova i 3D znamenitosti čine navigaciju najrealističnijom do sada. Unos destinacija je jednostavna radnja, budući da grad, ulica i broj stoje u prirodnom nizu. Sistem takođe integriše putne i saobraćajne informacije preko kanala za saobraćajne poruke (TMC). Takođe, novi UConnect 8,4 ima standardno i DAB tjuner, koji omogućuje slušanje radio sa kvalitetom zvuka kao na CD-u i dodatne informacije o programu, uključujući i slike. Novi UConnect sa 8,4-inčnim ekranom osetljivim na dodir i satelitskom navigacijom standardan je na Grand Cherokee Overland i Summit modelima.

Potpuno novi Grand Cherokee nivoi opreme uključuju i instrument tablu sa novim 7-inčnim ekranom koji korisnik može da podešava, sa TFT tehnologijom tečnih kristala. Instrument tabla, laka za korišćenje, prikazuje osnovne informacije koje su potrebne vozaču na dodir ruke, ali takođe omogućuje vozaču da dodaje informacije koje želi. Tabla se može podesiti na sto različitih načina za ultimativno prilagođeno vozačko iskustvo. Informacije o navigaciji, brzini, zvuku i potrošnji goriva, kao i korisne informacije koje pruža ugrađeni Jeep sistem, kao što su Selec-Terrain režimi, mogu se prikazati na 7-inčnom ekranu, tako da oči vozača - i njegova pažnja - ostanu na putu.

Putnici na prednjim sedištima nisu jedini koji imaju koristi od ekrana visoke tehnologije. Putnici na zadnjem sedištu mogu da uživaju u video zabavi preko dostupnog Blu-rej video sistema u naslonima prednjih sedišta (dostupno nakon lansiranja na tržište). Ovaj novi sistem će puštati standardne DVD kao i Blu-rej diskove, a ima ulaze za kablove multimedijalnog interfejsa visoke definicije (HDMI kablove) ili za RCA kablove za svaki ekran integrisan u sedišta. Uključene su i bežične slušalice kao i bežični daljinski upravljač.

Povezivanje i ekrani osetljivi na dodir obuhvataju tehnologiju koja se brzo menja i očekivanja korisnika koja se uvek povećavaju - a i jedno i drugo imaju značajan uticaj na ukupnu procenu kvaliteta novih vozila. Uconnect tim konstantno procenjuje povratne informacije potrošača, stavljajući visok prioritet na dizajniranje sistema koji su intuitivni za klijente koji se razumeju u tehnologiju i vozače koji više vole dugmad za podešavanje klime ili radio stanice.

Vrhunski Harman Kardon surround sound zvučni sistem
Harman Kardon doprinosi jedinstvenom vozačkom iskustvu i ugrađen je u novi 2014 Jeep Grand Cherokee. HARMAN inženjeri su obezbedili ekskluzivan pristup u razvoju sofisticiranog zvučnog sistema koji omogućuje korisnicima Grand Cherokeeja zvuk visoke definicije.

Novi 7.3, Harman Kardon surround sound zvučni sistem od 825 vati sa Logic 7 tehnologijom predstavlja ekskluzivnu karakteristiku vrhunskog Summit modela. Sistem pruža maksimalne zvučne performanse, inovativnu tehnologiju i izvrstan inženjering.

Ovaj najsavremeniji sistem sadrži: 
• 19 GreenEdge zvučnika visokih performansi, visoke efikasnosti u 7.3 postavci zvučnika koja obuhvata 9 visokotonaca, 5 srednjetonaca, 2 dubokotonca i 3 sabvufera.
• Pojačalo visoke voltaže klase D sa nadzorom napajanja (TPS) i 11 kanala pojačavanja sa Logic 7 multikanalnom surround sound tehnologijom.

Logic 7TM obrada: prekretnica u zvučnoj tehnologiji
Logic 7 multikanalna surround sound tehnologija postavila je nove standarde za akustičnu preciznost i autentičnost, doprinoseći potpuno novom surround sound iskustvu u automobilima.


Prvobitno razvijena tokom mnogo godina za profesionalne studije za snimanje, Logic 7 obrada je bila prvi izbor pronicljivih ljubitelja muzike za svoje domove pre nego što je postala dostupna za automobile. Ova jedinstvena tehnologija je postala nezamenljiva, naročito u automobilskoj industriji, zato što pruža autentično, trodimenzionalno zadovoljstvo slušanja svim putnicima uz pomoć 19 GreenEdge zvučnika visokih performansi.

GreenEdge®: Zvuk efikasnosti
Harman Kardon GreenEdge zvučni sistemi nude superioran kvalitet zvuka i visoke nivoe zvučnog pritiska sa minimalnom potrošnjom energije. Sistemi koriste jedinstvene tehnologije pojačala i zvučnika koji pružaju znatna povećanja nivoa efikasnosti komponenti i sistema.
GreenEdge pojačala efikasnija su od tradicionalnih pojačala i do 55 procenata - što predstavlja neto efikasnost od preko 90 procenata u mnogim slučajevima. Akustična transparentnost i dinamično reagovanje značajno su poboljšani u isto vreme u poređenju sa konvencionalnim sistemima.

GreenEdge® zvučnici visoke efikasnosti
Kompaktni transduktori visoke efikasnosti daju važan doprinos uštedi energije, tako što zahtevaju manje ulazne snage. Dizajn zvučnika visoke efikasnosti omogućava više nivoe zvučnog pritiska (SPL) sa dramatičnim povećanjem dinamičkog kvaliteta zvuka. Zvučnici su podešeni za maksimalnu efikasnost i savršeno odgovaraju izlazu pojačala. Ovakvo podešavanje omogućava zvučnicima da imaju nenadmašnu akustičnu transparentnost i dinamičnost. Upotreba inovativnih, laganih materijala, kao što su aramidna vlakna i niz izuzetno efikasnih projektnih rešenja takođe omogućavaju optimizovane proizvode male mase.

Pojačalo
11-kanalnim GreenEdge pojačalom klase D visok voltaže upravlja nadzor napajanja, koji trenutno odgovara na precizne strujne zahteve preko svojih 11 nezavisnih kanala. 7.3 postavka zvučnika obezbeđuje najsavremeniju surround sound obradu zvuka.
Novi 7.3, Harman Kardon surround sound zvučni sistem od 825 vati je standardan za Jeep Grand Cherokee Summit i SRT modele.

PROIZVODNJA 
Napravljeno u Detroitu 

2014 Jeep Grand Cherokee se pravi u fabrici Jefferson North Assembly Plant (JNAP) površine oko 278.000 m2 u Detroitu, gde se Grand Cherokee proizvodio još od svog lansiranja 1992. godine.

Počevši od oktobra 2009. godine, kao priprema za proizvodnju trenutne generacije Jeep Grand Cherokeeja, JNAP je prošao kroz potpunu transformaciju kao deo Svetske klase proizvodnje (World Class Manufacturing - WCM), opširnog i detaljnog procesa čiji je cilj bio povratak fabrike u originalnu i maksimalnu funkcionalnost. Radnici JNAP-a počeli su da planiraju i izvršavaju stotine projekata sa ciljem poboljšanja radnog okruženja, maksimizacije kvaliteta, smanjenja otpada i pripremanja za novi proizvod. Napravili su značajne promene u organizaciji radnih mesta i logističkim sistemima, pronašli su načine za poboljšanje kvaliteta, i bavili su se ergonomskim pitanjima.
Prva jedinica trenutne generacije Jeep Grand Cherokeeja sišla je s proizvodne linije u JNAP-u maja 2010 godine.

POSTAVKA
Novi 2014 Jeep Grand Cherokee je dostupan u Laredo, Limited i Overland nivoima opreme i u ekskluzivnijem vrhunskom Summit modelu. Komercijalno lansiranje na evropsko tržište počeće u julu.
3,0-litarski CRD motor sa 250 KS i 3,6-litarski V6 benzinski motor predstavljaju standard na svim nivoima opreme 2014 Grand Cherokee postavke, dok je slabija verzija sa 190 KS 3,0-litarskog CRD motora dostupna na Laredo i Limited modelima. 5,7-litarski V8 benzinski motor imaju samo Overland i Summit modeli. Novi osmobrzinski automatski menjač uparen je sa benzinskim i turbo dizel motorima u novoj Grand Cherokee postavci.

Spoljašnja farba za 2014 Jeep Grand Cherokee obuhvata 11 opcija boja: Brilliant Black Crystal Pearl Coat boja, Bright White Clear Coat boja, Deep Cherry Red Pearl Coat boja, Redline Pearl Coat boja (samo SRT modeli), Cashmere Pearl Coat boja, Billet Silver Metallic Clear Coat boja, Maximum Steel Metallic Clear Coat boja, Granite Crystal Metallic Clear Coat boja, Black Forest Green Pearl Coat boja, True Blue Pearl Coat boja i Deep Auburn Pearl Coat boja (samo Summit modeli). Takođe, enterijer 2014 Jeep Grand Cherokeeja je dostupan u nekoliko različitih novih boja: Crna, svetlo plava (Light Frost), Jeep smeđa, dvobojna Jeep smeđa sa Indigo Blue i svetlo plavom (Light Frost) kombinacijom. Takođe, novi 2014 Grand Cherokee ima 5 novih dizajna točkova.


BREND I PRODAJA
Jeep je svetski brend Chrysler Group-e. Izgrađen na 70 godina legendarnog nasleđa, Jeep je autentičan SUV sa vodećim sposobnostima u klasi, izradom i svestranošću za ljude koji traže izvanredna putovanja prilikom vožnje u gradu, kao i na ekstremnim off-road stazama. Jeep brend pruža otvoreni poziv za život punim plućima, nudeći punu liniju vozila koja nastavljaju da pružaju vlasnicima osećaj sigurnosti tako da mogu da krenu na bilo koje putovanje sa pouzdanjem.

Postavka Jeep vozila za EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika) sastoji se od Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Patriot i Cherokee modela. Da bi se ispunili zahtevi klijenata širom sveta, svih šest Jeep modela je dostupno sa volanom na desnoj strani i benzinskim i dizel pogonom. Zahvaljujući ovom sveobuhvatnom portfoliju, globalna prodaja Jeep brenda se povećala preko 100 procenata od 2009. godine, sa porastom od 160 procenata na međunarodnim tržištima.

Sa preko 700.000 jedinica prodatih širom sveta, 2012. godina je donela rekordnu prodaju Jeep brendu, a prodaja je dostigla najviši nivo u istoriji brenda, sa povećanjem od 19 procenata u odnosu na 2011. godinu.
Perjanica Grand Cherokee je bio najprodavaniji model, i doprineo je rekordnoj prodaji sa preko 220.000 jedinica globalno. 
Otprilike 5 miliona Grand Cherokee vozila je prodato otkako su se prvi put pojavila 1992. godine. Od 2009. godine, prodaja Jeep Grand Cherokee se povećala preko 200 procenata u Sjedinjenim Američkim Državama i 250 procenata van Severne Amerike.

U Evropi, Jeep je bio jedan od brendova sa najvećim porastom prošle godine: u periodu od januara do decembra 2012. godine više od 28.000 Jeep vozila je prodato što je povećanje od skoro 20 procenata u odnosu na 2011. godinu i sa stabilnim tržišnim udelom od 0,2 procenta. Jeep Grand Cherokee je bio najprodavaniji Jeep model na evropskom tržištu, postižući rast od 69,7 procenata. Sa količinom prodaje do 7,9 procenata u prvom kvartalu 2013. godine, Jeepova perjanica potvrđuje svoje prisustvo i danas među top deset u svom segmentu.

 

10 DEC 2013

Jeep i Juventus: vodeći model Grand Cherokee zajedno sa italijanskim šampionima

 
  • Stadion kluba Juventus: u Torinu je pedeset zaposlenih Fiat grupe predalo 27 vozila vodećeg modela brenda Jeep igračima Juventusa i njihovom treneru Antoniju Konteu (Antonio Conte).
  • Uz potpuno belu ili crnu unutrašnjost - čime se odaje priznanje bojama kluba Juventus - Jeep Grand Cherokee je ponuđen uz vrhunski nivo opreme Summit i motor CRD V-6 turbodizel od 3 litra koji razvija 250 KS.
  • Već drugu sezonu zaredom, brend Jeep je zvanični sponzor tima koji nosi titulu italijanskog šampiona .

131210 F Juventus 8xSvečanost uručenja voznog parka vozila brenda Jeep igračima Juventusa i njihovom treneru Antoniju Konteu održana je na stadionu kluba Juventus u Torinu. Vozni park se sastoji od 27 modela Jeep Grand Cherokee sa vrhunskim nivoom opreme Summit, najekskluzivnijim nivoom opreme u postavci vodećeg modela brenda Jeep. Vozila će za svoj prevoz  koristiti nosioci titule italijanskog šampiona.

Pedeset zaposlenih Fiat grupe bili su zvezde događaja, jer su upravo oni „predali" svojim omiljenim fudbalerima vozila sa potpuno belom ili crnom unutrašnjošću, kojima se odaje priznanje bojama kluba Juventus. Svi ovi Grand Cherokee modeli opremljeni su efikasnim dizel-motorom V-6 Common-rail od 3 litra, sa direktnim ubrizgavanjem i MultiJet II tehnologijom koja razvija maksimalnu snagu od 250 KS pri 4 000 o/min i obrtni momenat od 570 Nm pri 2 000 o/min, uz novi automatski menjač sa osam brzina.

Ova inicijativa dodatno potvrđuje vezu između dve legende u svojim svetovima, klub Juventus i brend Jeep,  koje u svom DNK-u imaju istoriju autentičnosti i strasti, kao i sposobnost da prihvate i postignu uspeh u svakom izazovu. Jeep se može pohvaliti reputacijom svetskog brenda sa više od 15 miliona proizvedenih i prodatih vozila širom sveta od uvođenja prvog modela 1941. godine. Juventus ima sličnu slavnu prošlost: od osnivanja 1897. godine ovaj klub se može pohvaliti sa više od 250 miliona obožavalaca širom sveta (više od 11 miliona u Italiji) i zavidnom istorijom uspeha, uključujući pobede na 31 Skudetu (Scudetto), 9 Kupova Italije, 5 Superkupova Italije, 3 UEFA kupa, 1 Kupu pobednika kupova, 2 UEFA superkupa, 2 kupa klubova evropskog šampionata/Lige šampiona i 2 Interkontinentalna kupa.

Od 1992. godine - kada je brend Jeep osmislio segment vrhunskog terenskog vozila (SUV-a) sa uvođenjem prve generacije modela Grand Cherokee na tržište - vodeći model ovog brenda prenosio je vrednosti slobode, autentičnosti, avanture i strasti i predstavljao odrednicu brenda u pogledu moći, komfora, inovacije i veštine.

Danas, posle skoro 5 miliona prodatih modela Grand Cherokee širom sveta od prvog uvođenja modela, najnagrađivaniji SUV ikada je potpuno nadograđen i ima novi spoljašnji i unutrašnji dizajn, nove napredne tehnološke sadržaje, nov pogonski mehanizam i potpuno novi automatski menjač sa osam brzina, kao deo standardne opreme u čitavoj postavci. Ova priča o uspehu dodatno se potvrđuje u Evropi gde se prodaja modela Grand Cherokee udvostručila tokom protekle tri godine. Uz to, od lansiranja u junu do danas, novi Jeep Grand Cherokee potvrdio je svoje vođstvo u segmentu velikih SUV-a: pomoću svog modela sa turbodizel-motorom od 3 litra koji se najbolje prodaje.

Summit, vrhunski model Grand Cherokee, odlikuje se jedinstvenim stilskim karakteristikama, uključujući bi-xenon adaptivna prednja svetla visokog intenziteta pražnjenja, veće prednje branike sa užim otvorom za projektor svetala za maglu, dupli auspuh pravougaonog oblika i 20-inčne aluminijumske Satin Clear Coat felne sa dizajnom sa pet duplih krakova jedinstvenim za Summit model. Unutrašnjost nudi najviši nivo kvaliteta zahvaljujući vrhunskim Natura-Plus kožnim sedištima, materijalu poput antilopa koji pokriva prednje stubove i oblogu krova, akcentima boje bakra koji ukrašavaju kožne ručice na vratima i maske ventilacionih otvora na komandnoj tabli i bakarnim kožnim štepovima koji krase instrument-tablu, sedišta, vrata i centralni naslon za ruke prekrivene kožom.

Legendarna sposobnost brenda Jeep je dobijena sofisticiranim sistemom pogona na četiri točka Quadra-Trac II i Quadra-Drive II sa zadnjim elektronskim Limited-slip diferencijalom (ELSD), Jeep Quadra-Lift vazdušnom suspenzijom sa pet režima i Selec-Terrain sistemom kontrole vuče koji omogućava vozaču da između pet različitih programa odabere najpogodniji za vožnju kako bi se bezbedno suočio sa svakom površinom.

Standardna oprema za udobnost prilikom vožnje i sistem za zabavu i informacije nudi spektar inovativnih naprednih tehnologija, uključujući novi Uconnect sistem sa ekranom osetljivim na dodir od 8,4 inča i satelitskom navigacijom i novi TFT klaster displej podesiv za kupca od 7 inča, sa tehnologijom tečnog kristala. Takođe, deo standardne opreme na Summit modelu je i remek-delo Hartman Kardon surround sound audio-sistema od 825 vati sa devetnaest zvučnika.

U Srbiji je, pored ekskluzivnijeg vrhunskog Summit modela, Jeep Grand Cherokee dostupan je sa nivoima opreme Laredo, Limited, Overland uz efikasni turbodizel V-6 CRD MultiJet II motorom od 3 litra.

 

11 FEB 2014

Novi Jeep Cherokee imaće svoju premijeru na 84. Međunarodnom Salonu Automobila u Ženevi

  • Novi dizajn eksterijera i enterijera 
  • Prvo SUV vozilo srednje veličine sa automatskim menjačem 
  • Prvo vozilo sa funkcijom isključivanja pogona zadnje osovine u svom segmentu: poboljšava potrošnju goriva i koristi pogon na četiri točka samo kada je neophodno
  • Nova konfiguracija sa prednjim pogonom i tri inovativna sistema sa pogonom na četiri točka: Jeep® Active Drive I, Jeep® Active Drive II i Jeep® Active Drive Lock blokiraju zadnji diferencijal u cilju postizanja najbolje podobnosti za off-road vožnju u svojoj klasi 
  • • Novi, efikasan Multijet II turbo dizel motor od 2.0 litra sa Stop/Start tehnologijom kapaciteta 170 KS i 350 Nm obrtnog momenta, turbo dizel od 2.0 litra kapaciteta 140 KS i dva benzinska motora: V-6 Pentastar od 3,2 litra i Tigershark MultiAir I-4 od 2.4 litra
  • Najnaprednije tehnološke karaktestike: Instrument tabla sa 7'' TFT ekranom dostupna u punoj boji sa mogućnošću konfigurisanja i Uconnect sa kolor ekranom od 8.4 inča osetljivim na dodir 
  • Bezbednost „Najbolji u Klasi": Dobitnik 5 zvezdica od strane Euro NCAP programa za procenu bezbednosti vozila i najbezbednije SUVSUV vozilo u svojoj kategoriji 
  • 65% visokootporna čelična struktura karoserije od i više od 70 bezbedonosnih i sigurnosnih sistema, uključujući Rollover Mitigation Sistem za prevenciju prevrtanja vozila (ERM) , ABS sa funkcijom off-road podešavanja, Sistem Forward Collision Warning-Plus za upozorenje protiv sudara, Blind Spot Monitoring Sistem za nadzor mrtvog ugla i Rear Cross Path Detection Sistem za detekciju prepreka na putu prilikom vožnje unazad. 
  • Dostupan u Evropi sa tri paketa opreme: Longitude, Limited i Trailhawk 
  • Jeep Cherokee i Mopar: više od 100 artikala dodatne opreme na novoj generaciji Jeep srednjeg SUVSUV vozila

140203 J Cherokee TrailhawkLimited HPJeep Cherokee je SUV vozilo srednje veličine iz asortimana Jeep brenda. Četvrti u generaciji, Cherokee je evoluirao u potpuno novo vozilo koje se isporučuje kupcima uz novo tumačenje stava ovog legendarnog američkog brenda "Go anywhere, do anything". Novi Jeep Cherokee sa efikasnim turbo dizel Multijet II motorom od 2.0l u kombinaciji sa novim automatskim menjačem sa devet brzina će debitovati ove godine na 84. Međunarodnom Sajmu Automobila u Ženevi. 

Novi Jeep Cherokee se podigao za jednu stepenicu u svom segmentu sa svojim sjajnim i atletskim dizajnom, boljom dinamikom i kontrolom vožnje na putu, legendarnim 4x4 sistemom, vrhunskim ručno rađenim enterijerom, inovativnom tehnologijom, naprednim nivoima efikasnosti, zabave, komfora, sigurnosti i bezbednosti od 'pet zvezdica' koliko mu je nedavno dodeljeno kao oznaka 'najboljeg u klasi' od strane Euro NCAP programa procene bezbednosti u kategoriji malih Off-road vozila sa 4x4 sistemom.

Projektovan da bi briljirao na svakom mogućem terenu, novi Jeep Cherokee odiše spojem stilske inovacije i porodične tradicije, sa legendarnim 4x4 sistemom i tehnologijom: karakteristikama koje su u potpunosti prenete na novi Limited model i njegov alter ego, specijalistu za 'off-road' vožnju Trailhawk. 

Jeep Cherokee nove generacije je sada dostupan u varijanti sa pogonom na dva točka kao i u varijanti sa pogonom na četiri točka, nudeći mogućnost izbora tri nova i sofisticirana Jeep sistema sa pogonom na četiri točka u cilju obezbeđenja off-road karakteristika vožnje za primer u svim vremenskim uslovima. Novi Jeep Cherokee je takođe prvo srednje SUV vozilo koje poseduje funkciju isključivanja pogona zadnje osovine (rear-axle drive disconnect) što ima za ishod manji gubitak energije kada 4x4 sistem nije potreban i bolju iskorišćenost goriva. Funkcijom rear-axle disconnect se bez ikakve smetnje vrši prebacivanje pogona sa dva na četiri točka i obratno, čime se omogućava stalna kontrola obrtnog momenta bez potrebe da vozač da ikakvu komandu.

Novi Jeep Cherokee će biti dostupan kod svih Jeep ovlašćenih dilera početkom drugog kvartala 2014.godine u Longitude, Limited i Trailhawk paketima opreme. Ponuda motora obuhvata i efikasni Multijet II turbo dizel motor od 2.0 litra kapaciteta 170 KS. Ovaj motor je uparen sa novim 9-brzinskim automatskim menjačem, koji se po prvi put koristio za segmet srednjih SUV vozila. Verzija motora od 2.0 litra i 140 KS će takođe biti dostupna u kombinaciji sa 6-brzinskim manuelnim menjačem. Evropska verzija takođe uključuje i benzinski V-6 Pentastar motor od 3.2 litra u paru sa novim 9-brzinskim menjačem. U Rusiji i Srednjem Istoku je paket opreme Sport dostupan u novom Cherokee asortimanu, a novi automatski menjač se nudi u kombinaciji sa Tigershark MultiAir I-4 motorom od 2.4 litra.

DIZAJN

Novi, sjajan i atletski eksterijer 
Novi Jeep Cherokee može da se pohvali najnaprednijim revolucionarnim dizajnom, svetskim umećem i ekskluzivnim tehnološkim sadržajima. Sjajne i atletske linije eksterijera projektuju Jeep dizajn u budućnost i otkrivaju efikasnost i aerodinamiku ne ugrožavajući stilsko nasleđe ovog brenda.

Dizajneri su bili inspirisani da kreiraju vozilo koje ostaje odano brendu dok se istovremeno premešta u sledeću eru svojim oblikom koji je podjednako efikasan kao i samo vozilo i koje ponosno stari, ne gubeći svoj Jeep DNK. Fluidne, sjajne linije eksterijera naglašavaju efikasni gornji deo karoserije vozila Cherokee koji se uspešno probija kroz vetar. Izdržljiv, zaštitni donji deo karoserije otkriva legendarnu podobnost koja je karakteristika svakog Jeep vozila. Novi Jeep Cherokee ima jak stav, agresivnu proporciju između točkova i karoserije i svojom dominantnom pojavom se ističe na putu. Nailazni i silazni uglovi doprinose 4x4 performansama najboljoim u klasi.

Ključni element novog vozila Jeep Cherokee predstavlja novi 'waterfall' poklopac motora sa legendarnom izbačenom rešetkom sa sedam otvora, koja se zatvara glatkim, horizontalnim klikom - karakteristikom koja je prisutna na mnogim klasičnim Jeep vozilima. Poklopac motora je jasno definisan i razdvojen od prednjih blatobrana, što je moderna interpretacija dizajna ovog brenda.Napredne tehnologija LED osvetljenja se uveliko koristila na novom vozilu Jeep Cherokee. Svetla za dnevnu vožnju (DRL) i prednja svetla sa Xenon tehnologijom (standard u okviru Limited paketa opreme, na odabranim tržištima) pospešuju jedinstvene proporcije prednjeg dela vozila.
Stranice vozila su obeležene karakterističnim JEEP trapezoidalnim lučnim pokrovima točkova. Zadnji deo vozila je naglašen zadnjim svetlima u potpunosti izrađenim u LED tehnologiji, koja čine sastavni deo pozadinskog osvetljenja i time doprinose da vozilo izgleda jače, ali i harmonično. Ovaj oblik predstavlja spoj gornjeg i donjeg zadnjeg dela vozila koji zajedno čine živopisan izgled jedinstven i specifičan za novo vozilo Cherokee. Zadnji deo vozila takođe sadrži i posebna Jeep Cherokee zadnja svetla za maglu.

Novi Cherokee (paketi opreme Longitude i Trailhawk) u ponudi je sa točkovima od 17 ili 18 inča, pružajući vozaču pouzdanu trakciju po snegu i vlažnom vremenu.

Na kraju, Jeep Cherokee nudi kupcima mogućnost da uživaju u vožnji sa otvorenim krovom, zahvaljujući novom CommandView dual-pane elektronskom pokretnom krovu sa dvojnim staklom koji je dostupan kao opcija u svim paketima opreme. CommandView proširuje vetrobran do zadnjeg dela vozila, omogućujući savršeni pregled kako na putu, tako i u off-road vožnji.

Potpuno nov, vrhunski enterijer
Grand Cherokee koga je nedavno uveo Jeep brend je postavio temelj za novi pravac u dizajnu enterijera na kome je izgrađen novi Cherokee. Enterijer je moderan, prijemčiv i komforan. Sastoji se od sofisticiranog, prefinjenog dizajna, ručno rađenih oblika, stilskih odlika koji su zaštitni znak Jeep vozila, visokokvalitetnih materijala i pažnje usredsređene na detalje. Kabina je dizajnirana tako da nudi vozaču vrhunski komfor uz korisnu tehnologiju laku za korišćenje i ekonomičan prtljažni prostor. Tokom razvoja potpuno novog dizajna enterijera vozila Cherokee dizajneri su crpeli inspiraciju iz nasleđa ovog brenda. Linija trapezoidalnog oblika pri pogledu odozgo, predstavlja zaštitni znak klasičnog Jeep vozila podsećajući na trapezoidalne lukove iznad točkova na njegovom eksterijeru. Ukrasna centralna konzola je inspirisana izgledom prednje maske sa vozila Jeep Willys iz 40-ih godina dvadesetog veka i nastavlja da prati taj stil i na njegovom starijem bratu, vozilu Grand Cherokee. 
Vrhunski materijali dolaze do izražaja kada god kupac dotakne vozilo - zaštitni materijali za vrata, centralni naslon za ruku i gornji deo instrument table. Unutašnjost kabine je presvučena presvlakama koje će kupcima biti nežne na dodir i prijatne za oko. Nagib proštepane instrument table presvučene vinilom predstavlja standard na svim modelima, a štepovi se protežu i preko naslona za ruke na centralnoj konzoli kao i preko naslona za ruke na prednjim vratima.

Novi Jeep Cherokee je dostupan u tri paketa opreme inspirisanim egzotičnim lokacijama i pejzažima širom sveta, poput Maroka, Velikog kanjona i italijanske planine Vezuv.

Sedišta su projektovana ergonomski kako bi podržala konturu karoserije i dostupna su uz prilagodljivi 'memory' mehanizam, a prednja sedišta poseduju i opcije grejanja/ventilacije. Sedišta su presvučena vrhunskim tkaninama (Longitude paket opreme), kvalitetnom Nappa kožom (Limited i Trailhawk paket opreme) ili kombinacijom tkanine i Nappa kože (Trailhawk paket opreme). Rastojanje 60/40 između zadnjih sedišta ima mogućnost prilagođavanja napred i nazad, čime se putnicima pruža komfor i fleksibilnost u prevozu tereta.

Ekskluzivne karakteristike poput kožnog volana sa funkcijom grejanja i bežičnog punjača dopunjuju enterijer novog vozila Jeep Cherokee i oduševiće podjednako i vozače i suvozače.

Funkcionalnost je glavna karakteristika novog enterijera vozila Jeep Cherokee, u kome se može naći pregršt pažljivo osmišljenog, ekonomičnog prtljažnog prostora. Rafinirani, prekriveni prostor za stvari koji se nalazi iznad centralne konzole na vrhu instrument table predstavlja bezbedno mesto za čuvanje manjih stvari. Prednje sedište se lako sklapa i nudi skriven prostor unutar sedišta kada se podigne jastuk sedišta.

INŽENJERSTVO

4x4 sistemi i Jeep funkcija 'Go anywhere"
Novi Jeep Cherokee je doveo legendarni 4x4 sistem na naredni nivo , nudeći prednos za sve vremenske uslove, za vozilo za vožnju po svim terenima. Nova generacija Jeep srednjih sportskih vozila nudi izbor tri inovativna 4x4 sistema za vožnju po svim vremenskim uslovima: u potpunosti automatska funkcija Jeep Active Drive I sa jednom brzinom, Jeep Active Drive II i Jeep Active Drive Lock kojima se kontroliše obrtni moment, niski opseg brzina menjača i blokada pogona zadnje osovine (Trailhawk paket opreme). 

Novi Jeep Cherokee je takođe prvo SUVvozilo srednje veličine koje poseduje funkciju isključivanja pogona zadnje osovine (rear-axle drive disconnect) što ima za ishod manji gubitak energije kada sistem 4x4 nije potreban i bolju iskorišćenost goriva. Funkcijom rear-axle disconnect se bez ikakve smetnje vrši prebacivanje pogona sa dva na četiri točka i obratno, čime se omogućava stalna kontrola obrtnog momenta bez potrebe da vozač da ikakvu komandu.

Jeep Active Drive I
Dostupna na modelima Cherokee Longitude i Limited, funkcija Jeep Active Drive I sadrži jedinstvenu jedinicu za prenos snage, koja je u potpunosti automatska i omogućava besprekoran rad pri bilo kojoj brzini, bez obzira da li je pogon na četiri točka uključen ili ne. Sistem ne zahteva bilo kakvu intervenciju ili povratnu reakciju vozača , pruža korekciju oscilacija tokom dinamičkih pokreta i poboljšava uslove nedovoljne ili suvišne okretljivosti. Funkcija Jeep Active Drive I nudi izjednačenu preraspodelu obrtnog momenta uz kontrolu kočione trakcije. Performanse pogona na četiri točka su ishod potpuno varijabilnog hidrauličnog kvačila koje se nalazi u zadnjem pogonu. Kvačilo doprema odgovarajuću vrednost obrtnog momenta pri bilo kojim uslovima vožnje, uključujući vlažne uslove, agresivno kretanje i dinamičku vožnju. Sofisticirani algoritmi omogućuju da ovaj sistem da svoj doprinos dinamici vožnje dok je u interakciji sa sistemom elektronske kontrole stabilnosti (ESC) kada se približi dozvoljenoj granici trakcije o putnu površinu.

Jeep Active Drive II
Dostupna na Cherokee Limited modelu, funkcija Jeep Active Drive II obuhvata dvobrzinski motor za prenos snage sa kontrolom obrtnog momenta i niski opseg brzina menjača. Režim rada 4-Low blokira osovine za prednji i zadnji pogon prilikom davanja snage u slučaju sporog hoda ili vuče. Nizak opseg stepena prenosa pruža smanjenje okretanja zupčanika u odnosu 2.92:1. Smanjenje broja obrtaja zupčanika omogućava lakšu sposobnost vožnje na usponima, kao i izvanredne najviše odnose prenosa (crawl ratio) za opasne off-road uslove. Funkcija Jeep Active Drive II radi u sprezi sa Selec-Terrain sistemom kako bi agresivno izmenila raspodelu obrtnog momenta, dok vrši nadzor prenosa na motor i ESC sistem i prenosi snagu na točkove koja će preneti najveći deo trakcije.

Jeep Active Lock
Standardna na svim Trailhawk modelima, funkcija Jeep Active Drive Lock obuhvata sve karakteristike kao i funkcija Jeep Active Drive II, dodajući blokadu zadnjeg diferencijala za superiornu snagu pri sporom hodu po kamenjarima ili po opasnim off-road uslovima. Blokadu zadnjeg diferencijala moguće je odabrati u bilo kom režimu spore vožnje, ali će se automatski aktivirati u nekim režimima rada poput "Rock" da bi maksimizirala trakciju koje šare na gumama mogu da podrže.

Potpuno novi sistemi 4x4 Cherokee vozila sadrže čuveni sistem Jeep brenda za kontrolu trakcije - Selec-Terrain sa četiri režima rada (pet za Trailhawk model, koji poseduje i Rock režim rada, pored Auto, Snow, Sport i Sand/Mud režima rada). Selec-Terrain omogućava vozaču pritiskom na taster na Selec-Terrain brojčaniku da odabere podešavanje za vožnju po putu ili off-road vožnju koje najbolje odgovara optimalnim performansama na bilo kojoj površini, a projektovan je tako da optimizuje sisteme pogona na četiri točka za do sad neprevaziđenu kontrolu i sposobnost. Selec-Terrain elektronski koordinira i optimizuje do 12 sistema, uključujući: modul za kontrolu pogonskog sklopa, elektronsku kontrolu kočenja, ESC, kontrolu prenosa brzina, kontrolu pogonske kompozicije i kontrolu odabira brzine Selec-Speed (Hill-ascent za vožnju po usponu, Hill-descent za kretanje nizbrdo).

Novi Jeep Cherokee takođe nudi ekskluzivnu karakteristiku sposobnosti vozila pod nazivom Selec-Speed Control. Funkcija Selec-Speed Control sadrži i Hill-descent control funkciju (za kretanje nizbrdo) i Hill-Ascent control (za penjanje uz uspon), koja omogućava da se Cherokee penje i spušta po usponima uz minimalan napor vozača. ESC sistem kontroliše obrtni moment i pritisak u gumama kako bi održao ciljnu brzinu prilikom off-road vožnje ili vožnje uzbrdo, vožnje po neravnim ili strmim površinama ili vožnje preko prepreka. Ova karakteristika omogućava vozaču da se fokusira na upravljanje dok osmatra tehnički off-road teren. Dostupna na 4-Low i ekskluzivno Trailhawk modelima, funkcija Selec-Speed Control se aktivira posebnim tasterom na Selec-Terrain prekidaču. Ciljnu brzinu koju vozač bira, a koja se kreće u opsegu od 1.6 km/h do 8.5 km/h je moguće prilagoditi korišćenjem opcije +/- za promenu brzine.

POGONSKI SKLOP

Prvi 9-brzinski menjač u svom segmentu
Novi Jeep Cherokee predstavlja prvo srednje SUV vozilo koje poseduje standardni automatski 9-brzinski menjač. Novi menjač je u kombinaciji sa turbo dizel motorom od 2.0 litra kapaciteta 170 KS kao i sa benzinskim verzijama novog Cherokee asortimana.

Novi 9-brzinski automatski menjač obezbeđuje izvanredno blagu promenu brzine, izuzetno širok opseg prenosa zupčanika za poboljšano ubrzanje, smanjenju emisiju izduvnih gasova i bolju iskorišćenost goriva. Novi menjač takođe pruža agresivno pokretanje i neometano snabedvanje snagom pri velikim brzinama.

Novi, u potpunosti elektronski 9-brzinski automatik poseduje funkciju promene brzine u vožnji (on-the-flyshiftmap) uz mogućnost manuelne promene brzine putem funkcije Electronic Range Select. Više od 40 individualnih mogućnosti promene brzine u specifičnim uslovima optimizira kvalitet i tačke promene brzine, dovodeći ekonomičnost, performanse i vožnju do maksimuma. U cilju određivanja odgovarajućeg režima promene brzine, sofisticirani softver uzima u obzir promenljive, uključujući gradijent obrtnog momenta motora, nagle promene stepena prenosa, horizontalno i bočno ubrzanje i promene u nagibima terena. Za veći komfor i suptilniju vožnju, obuhvaćeni su dodatni parametri integrisani sa strategijom kontrole prenosa, uključujući: temperaturu, brzinu i sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. Rezultat je automatsko prebacivanje brzina, koje je u idealnom skladu sa zahtevima performansi za skoro bilo koji vid vožnje.

Automatski prenos povećava ekonomičnost goriva putem brzine prenosnog odnosa zupčanika, kao i mehaničku iskorišćenost pri radu na niskom broju obrtaja motora, kako u gradu, tako i na autoputu. Dodavanje dodatnih prenosnih odnosa takođe pomaže u smanjenju uočenih promena brzina koje se uobičajeno dovode u vezu sa preskakanjem brzina.
Promene prenosnih odnosasu gotovo neprimetne zbog ravnomerno udaljenih koraka zupčanika između svakog prenosnog odnosa. Prenosnik u sebi sadrži četiri seta zupčanika i šest elemenata za promenu stepena prenosa - kvačila sa nekoliko diskova, zupčaste spojnice i kočnice. Samo tri elementa za prebacivanje su otvorena u bilo kom trenutku. Sa manjim brojem otvorenih elemenata za prebacivanje stepena prenosa, smanjuje se otpor profila koji se javlja zbog nekoliko delova koji se okreću relativno u odnosu jedan na drugi, čime se poboljšava iskorišćenost goriva.

Asortiman motora
U Evropi, novo vozilo Jeep Cherokee pokreće novi, efikasni turbo dizel motor od 2.0 litra , sa I-4 zajedničkim rednim sistemom ubrizgavanja koji je ugrađen zajedno sa Multijet II tehnologijom i uparen sa potpuno novim 9-brzinskim automatskim menjačem i 6-brzinskim manuelnim menjačem. Novi Jeep Cherokee je takođe dostupan uz opcije ugradnje dva benzinska motora: V-6 Pentastar od 3.2 litra koji se nudi u prodaji u Evropi i Tigershark MultiAir I-4 od 2.4 litra koji je dostupan samo u Cherokee asortimanu u Rusiji i Srednjem Istoku. Oba benzinska motora idu u paru sa novim 9-brzinskim automatskim menjačem. 
Turbo dizel Multijet II od 2.0 litara sa Stop/Start tehnologijom
Novi, efikasni turbo dizel motor od 2.0 litra ugrađen na novi Jeep Cherokee sadrži Multijet tehnologiju druge generacije koju je razvila i patentirala Fiat-ova fabrika za proizvodnju pogonskih sklopova Fiat Powertrain. Turbo dizel motor od 2.0 litra sadrži četiri ventila po cilindru i dupli motor sa kaišastim pogonom bregaste osovine. Sa solenoidnim ubrizgivačima goriva, ugrađenim zajedno sa sistemom zajedničkog rednog ubrizgivanja od 1600 bar i turbokompresorom varijabilne geometrije, novi turbo dizel motor pruža maksimalnih 170 KS na 3,750 obrtaja/min i obrtnim momentom od 350 Nm na 1,500 obrtaja/min u kombinaciji sa novim 9-stepenim automatskim menjačem.

Turbo dizel motor od 2.0 litara je takođe u ponudi sa verzijom motora male izlazne snage, koji proizvodi 140 KS na 3,750 obrtaja/min i vrednosti od 350 Nm obrtnog momenta pri 1,500 obrtaja/min. Motor male izlazne snage je ugrađen u kombinaciji sa najnovijim manuelnim 6-brzinskim menjačem.

Multijet common rail sistem za ubrizgivanje predstavlja tehnološki najnaprednije rešenje za neovisnu kontrolu visokog pritiska kod ubrizgivanja (1,600 bar) za brzinu okretanja motora i količinu ubrizganog goriva. Sistem upravljanja motorom, koji je u mogućnosti da uvede male količine goriva malim ubrizgivanjem (količina ubrizganog goriva u cilju pružanja performansi koje je vozač zahtevao) osigurava neometan rad motora u svim situacijama.

Turbo dizel motor od 2.0 litra takođe obuhvata i "Stop/Start" tehnologiju koja poboljšava iskorišćenost goriva i smanjuje emisiju ugljen-dioksida. Novi Jeep Cherokee je drugi model u Jeep-ovom asortimanu koji primenjuje ovaj sistem uštede goriva. Vozači mogu deaktivirati ovu tehnologiju putem tastera na instrument tabli, dok ikona na instrument tabli prikazuje Stop/Start status.

U Evropi, turbo dizel motor od 2.0 litra sa Stop/Sart tehnologijom je dostupan samo u Longitude i Limited paketu opreme.

Pentastar od 3.2 litra 
Novi Pentastar V-6 od 3.2 litra je prvi potomak čuvenog motora Pentastar V-6 od 3.6 litara, a iskoristio je povoljnosti istih inovacija koje je zaradio njegov veći prethodnik po radnoj zapremini motora zbog svoje efikasnosti, snage i prefinjenosti. To doprinosi vožnji ispunjenoj zadovoljstvom uz manju buku, vibracije i buku pneumatika, kao i izvanredni balans veće izlazne specifične snage (85 KS po litru), dok istovremeno pruža veću ekonomičnost goriva od 30% u odnosu na izlazni V-6 motor. Pentastar V-6 motor od 3.2 litra proizvodi 272 KS na 6,500 obrtaja/min, 315 Nm obrtnog momenta pri 4,300 obrtaja/min i može da se pohvali izvanrednim vučnim kapacitetom od 2,200 kg. 

Pentastar V-6 motor od 3.2 litra je dostupan na Limited i Trailhawk modelima Jeel Cherokee asortimana u Evropi.

Tigershark od 2.4 litra 
Efikasnost i prefinjenost predstavljaju glavne crte Tigershark MultiAir I-4 motora od 2.4 litra sa 16 ventila, koji je ugrađen u novi Jeep Cherokee (isključivo na tržištu Rusije i Bliskog Istoka). Ovaj motor od 2.4 litra sadrži MultiAir tehnologiju i može da se pohvali drugom generacijom 'MultiAir2' sistema koja dodatno pospešuje kontrolu sagorevanja, poboljšava efikasnost i smanjuje izduvne gasove. Tigershark MultiAir I-4 od 2.4 litra proizvodi snagu od 177 KS pri 6,400 obrtaja/min i vrednost od 229 Nm obrtnog momenta pri 3,900 obrtaja/min.

RAM, VEŠANJE I UPRAVLJANJE

Arhitektura svetske klase
Kompaktna široka platforma, karakteristična za severnoameričko tržište predstavlja bazu za dodavanje drugih komponenti na Jeep Cherokee. Dokazana modularna arhitektura ove platforme podrazumeva da se može izraditi mnogo modela koristeći iste osnovne komponente za kačenje. Rezultat je bolji kvalitet i pouzdanost, kao i manji troškovi, manje vremena za izradu i mašinsku obradu. Arhitektura vozila Cherokee je izgrađena na zajedničkim, modularnim i međusobno zamenljivim komponentama i omogućava modularnost osovinskog rastojanja, razmaka između prednjih točkova, razmaka između zadnjih točkova, prednjeg previsa, dužine i širine duž linije vozila.

Struktura karoserije novog vozila Cherokee sadrži oko 65% čelika velike jačine. Tek okaljen čelik velike i ultra velike jačine se koristi za konstruisanje jake, lake i čvrste arhitekture vozila.

Nove performanse na putu
Novi vrhunski maniri na putu koje pokazuje Jeep Cherokee predstavljaju rezultat velikog truda uloženog od strane Jeep inženjera. Prednje nezavisno vešanje sa MacPherson podupiračima pruža 17 cm rastojanja, dok zadnje nazavisno multi-link vešanje pruža 19.8 cm rastojanja za bolju artikulaciju. Izolovani levi nosač, aluminijumski prednji poprečni nosač i superiorna torziona krutost pružaju korisniku tišu i nežniju vožnju sa poboljšanim karakteristikama manevrisanja.

Sistem elektronske kontrole volana (EPS) poboljšava iskorišćenost goriva i daje svoj doprinos lakoj okretljivosti vozila Cherokee sa radijusom okretanja od približno 11 metara na 4x2 modelima, 11.6 metara na 4x4 modelima i 12 metara na Trailhawk paketu opreme, čime se Cherokee uvrstava najsposobniji off-road model među novim modelima.

BEZBEDNOST

Dobitnik priznanja 'Pet zvedica' i 'Najbolji u klasi' u svojoj kategoriji
Bezbednost i sigurnost su bile u prvom planu tokom razvoja novog vozila Jeep Cherokee. Time se omogućilo da nova generacija Jeep srednjeg SUV vozila dobije prestižnu ocenu od strane Euro NCAP programa za procenu sigurnosti, sa ukupnim zbirom 83/100. Ovo veliko priznanje potvrđuje posebnu pažnju koju je Jeep brend posvetio zaštiti putnika i korisnicima vozila i naglašava da nova generacija Cherokee vozila u startu zadovoljava sve međunarodne bezbedonosne standarde.

Nedavno je novi Jeep Cherokee takođe zaradio i priznanje 'najbolji u klasi' u okviru Euro NCAP programa u kategoriji malih off-road vozila klase 4x4 za 2013.godinu. Euro NCAP je priznanja dodeljivao modelima testiranim tokom godine koji su postigli najbolje rezultate u svojoj klasi. Najbolje vozilo u kategoriji malih off-road vozila klase 4x4 za 2013.godinu, koje preporučuje NCAP komisija zbog svojih izuzetnih bezbednosnih performansi je nova generacija Jeep srednjih SUV vozila.
U 2013. godini ukupno je testirano 33 automobila u sedam različitih kategorija. Najbolji takmičari su dobili najviše ukupne ocene, koje su se izračunavale na osnovu postignutih rezultata u polju zaštite odraslih, dece, pešaka i bezbednosnih opcija samog vozila.

Prvi element bezbednosti novog vozila Jeep Cherokee je predstavljen novom "Compact U.S. Wide (CUS-wide)" arhitekturom, koja obuhvata čvrstu strukturu vozila u koju je ugrađeno 65% čelika velike jačine. Jeep inženjeri su potom dodali više od 70 karakteristika aktivne i pasivne bezbednosti, uključujući i niz inovativnih sistema.

Standardne karakteristike bezbednosti novog vozila Jeep Cherokee podrazumevaju sedam standardnih vazdušnih jastuka (prednji multistage vazdušni jastuci, bočni jastuci, vazdušne zavese na prozorima, jastuk sa strane za kolena vozača), ESC sistem (sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila) sa sistemom za prevenciju prevrtanja vozila (ERM) i ABS sistemom za off-road podešavanja. Da bi se obezbedila maksimalna zaštita, kompletna ponuda dostupnih i dodatnih bezbednosnih karakteristika novog vozila Cherokee obuhvata nove sisteme, poput Inovativnog Forward Collision Warning-Plus sistema za upozorenje protiv sudara, ParkSense sistema za pomoć prilikom paralelnog/naspramnog parkiranja, sistem Adaptive Cruise Control-Plus za dodatnu automatsku kontrolu brzine vozila, Lane Departure Warning-Plus sistem za upozoravanje u slučaju udaljivanja od svoje trake , sistem za nadzor mrtvog ugla i Rear Cross Path Detection sistem za detekciju prepreka na putu prilikom vožnje unazad.

Jedan od najinovativnijih sistema ugrađenih u nov Jeep Cherokee je Forward Collision Warning-Plus , koji detektuje svaku promenu u rastojanju vozila i u slučaju da se prepreka naglo približava prednjem delu vozila, ovaj sistem aktivira kočnice i upozorava vozača da izvrši neophodnu korektivnu akciju.

ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist sistem za pomoć prilikom paralelnog/naspramnog parkiranja koji je ugrađen u Jeep Cherokee vozilo koristi ultrazvučne parking senzore na braniku kako bi pronašao i vodio kupca do slobodnog mesta za parkiranje kada vozač počne da se parkira. Ovaj sistem za navođenje vozača na slobodno parking mesto automatski kontroliše ugao upravljanja; vozač kontroliše položaj menjača, kočnice i pedale gasa. Paralelno parkiranje je moguće sa obe strane vozila; prilikom naspramnog parkiranja, vozilo se parkira između obeleženih linija za parkiranje.

Kada je aktiviran, Adaptive Cruise Control-Plus (ACC) sistem za dodatnu automatsku kontrolu brzine vozila smanjuje podešenu brzinu vozila u slučaju kada se vozilu približava drugo vozilo u istoj traci ili kada drugo vozilo prelazi u istu traku. ACC sistem će ubrzati brzinu do vrednosti podešene brzine kada vozilo koje se nalazi ispred poveća brzinu ili se premesti u drugu traku. Ovaj sistem će takođe održavati podesivu razdaljinu između vozila i vozila koje se nalazi ispred njega, a posebno je koristan prilikom vožnje po lošim vremenskim uslovima ili u uslovima smanjene vidljivosti.

Lane Departure Warning-Plus sistem za upozoravanje u slučaju udaljivanja od svoje trake koristi vizuelni senzor koji se bazira na kameri radi utvrđivanja pozicije Jeep Cherokee vozila na putu. Ukoliko dođe do slučajnog pomeranja od trake, što se vidi promenom putanje i neuključivanjem pokazivača pravca, sistem će prikazati vizuelno upozorenje i eho upozorenje - suptilno uvođenje obrtnog momenta preko Sistema za elektronsku kontrolu volana (EPS). Ukoliko vozač slučajno skrene sa puta, sistem pokazuje drugo vizuelno upozorenje.

Blind Spot Monitoring sistem za nadzor mrtvog ugla koristi dvojne ultra-širokopojasne radar senzore kako bi pomogao vozaču prilikom promene trake ili u slučaju kada drugo vozilo pretiče ili kada se pretiču druga vozila. Sistem obaveštava vozača o vozilu koje je pod mrtvim uglom putem ikonice na bočnom retrovizoru koja svetli kao i zvučnim obaveštenjem koje vozač odabere.

Na kraju, Rear Cross Path (RCP) sistem detektuje prepreke na putu prilikom vožnje unazad pomaže vozaču u situacijama na parkingu. Ovaj sistem upozorava vozače koji se isparkiravaju sa svog parking mesta o vozilima koja se približavaju prema njihovom vozilu. Sistem se aktivira svaki put prilikom vožnje unazad. Sistem obaveštava vozača o vozilima koja prolaze iza vozila putem ikonice na bočnom retrovizoru koja svetli kao i zvučnim obaveštenjem koje vozač odabere.

Jeep Cherokee je prošle godine zaradio još jedno priznanje u polju bezbednosti, kada je dobio najveću moguću ocenu u svakom od testiranja sprovedenih od strane Osiguravajućeg Instituta za Bezbednost na Autoputevima u cilju utvrđivanja najbolje ocene bezbednosti.

Testiranja za najbolju ocenu bezbednosti obuhvataju simulacije bočnog udara sa velikim sportskim vozilom ili pikap vozilom, prednjeg umerenog udara, udara sa probijanjem krova i prevrtanjem i udara otpozadi koji može dovesti do povrede vrata. U svakoj od ovih podkategorija, novi Jeep Cherokee je zabeležio najveće moguće ocene "hvale" zahvaljujući njegovoj celokupnoj ponudi bezbednosnih i sigurnosti karakteristika, od kojih mnoge - poput napredne tehnologije od 65% sadržaja od čelika i sedam standardnih vadušnih jastuka - pomažu u zaštiti od sudara.

POVEZIVOST I INFOTAINMENT

Infotainment sistemi 
Novi Jeep Cherokee sadrži pažljivo osmišljene, najnovije, tehnološki najnaprednije karakteristike i pogodnosti koje su intuitivne, lake za korišćenje i koje pružaju vrhunski komfor i zabavu na putu.

Instrumenat tabla sa TFT (Tranzistor svetske klase sa tankim filmom) displejom od 7 inča u punom koloru koja poseduje mogućnost konfigurisanja omogućava vozaču da uživa u personalizovanom iskustvu, kao i da prima povratne informacije o vozilu u formatu koji njemu odgovara dok mu je istovremeno ruka na volanu, a oči na putu. 

Grupa instrumenata, veoma laka za korišćenje, prikazuje osnovne informacije koje su potrebne vozaču pritiskom prsta, ali i omogućava da vozač sam doda informacije koje želi. Vozač može odabrati neku od niza informacija koje se prikazuju na centru instrument table, uključujući i navigacijsko navođenje, informacije o brzini, uštedi goriva u realnom vremenu, bezbednosna upozorenja, informacije Adaptive Cruise Control-Plus sistema, audio informacije i informacije putem specifičnog sistema za Jeep poput Selec-Terrain sistema.

Novi Jeep Cherokee takođe ima u ponudi i UConnect sistem, koji sadrži multimedijalni komandni centar sa ekranom osetljivim na dodir od 8.4 inča. Ovaj prefinjeni sistem, koji je standard na Limited i Trailhawk modelima jasno pokazuje sve informacije neophodne za vožnju i komfor na putu.

Da bi pružio maksimalnu bezbednost i lako korišćenje, Uconnect omogućava vozaču da podesi audio sistem, kontrolu klime, grejanje/ventilaciju sedišta i još puno toga preko ekrana osetljivog na dodir, komandama koje se nalaze na centralnom stalku ispod ekrana ili glasovnim komandama. 
Kolor ekran od 8.4 inča, osetljiv na dodir i lak za korišćenje koji uključuje navigaciju, je moguća opcija u okviru svih paketa opreme.
Novi Cherokee takođe poseduje novodizajnirani Jeep kožni volan sa tri paoka (kraka) sa audio-glasovnim kontrolama i kontrolama brzine, stupajući u novi nivo tehničke istančanosti.

Pored naprednog ekrana od 8.4 inča osetljivog na dodir u okviru UConnect sistema, Jeep Cherokee takođe poseduje standardni Longitude multimedijalnog komandni centar sa ekranom od 5 inča osetljivim na dodir koji je intuitivan i lak za korišćenje, a nalazi se na centralnom stalku.

U cilju dovođenja iskustva u vožnji do maksimalnog zadovoljstva i komfora, na raspolaganju je vrhunski Alpine sistem ozvučenja od 506 W sa devet zvučnika i Sub-woofer-om.

Jeep Cherokee i Mopar®
Novi Jeep Cherokee predstavlja napredni izraz intenzivne i plodonosne saradnje koja povezuje Jeep brend sa kompanijom Mopar®, referentnim brendom za Servis, Korisnički Servis, Rezervne delove i opremu za Fiat-Chrysler brend. Više od 100 ekskluzivnih delova opreme je posvećeno vozilu Jeep Cherokee koji mu savršeno odgovaraju, dok su istovremeno saobrazni sa svim tehničkim, estetskim i mehaničkim karakteristikama. Štaviše, Mopar proizvodi su jedinstveni zato što su razvijeni zajedno sa istim timovima inženjera koji su projektovali ovo vozilo: ta direktna veza je nešto što druge postprodajne kompanije nisu u poziciji da pruže.

Ono što se posebno ističe je dodatna oprema povezana sa inovativnim Cargo Management Sistemom, koji iskorišćava prtljažni prostor na najbolji način na novom Jeep Cherokee modelu. Mopar nudi asortiman modularne dodatne opreme koja se savršeno uklapa sa univerzalnim modularnim postoljem ugrađenim sa leve strane gepeka, a koje omogućava da se gepek organizuje praktično u skladu sa različitim zahtevima korisnika i maksimalno bezbedno.

Među ekskluzivnim opcijama personalizacije dostupnim na novom vozilu Cherokee su i dve opcije aluminijumskih naplatka od 17 i 18 inča koji vozilu dodaju sportsko-elegantni izgled, a dizajnirani su tako da ispunjavaju standarde visoke otpornosti Jeep vozila. Pored dve vrste naplatka koje nudi Mopar, novi Cherokee takođe sadrži i poseban poklopac motora Black Hood Decal: ovaj specijalni poklopac motora je projektovan, testiran i kreiran posebno za novu gerenaciju Jeep srednjih SUV vozila.

Na kraju, Mopar dodatna oprema za novi Jeep Cherokee takođe uključuje i Black Steel Rock šine i krovne nosače. Oba ova elementa daju svoj doprinos u otkrivanju većih off-road kapaciteta i nagoveštavaju sposobnost savlađivanja najtežih ruta uz vrhunsku bezbednost: prvi obezbeđuje maksimalnu zaštitu na ekstremnim off-road avanturama, a drugi povećava nosivost omogućujuči transport spoljne opreme, poput bicikla i ski/bord opreme.

Mopar® posluje sa rezervnim delovima i uslugama i korisničkim servisom na tržištu Evrope, Srednjeg Istoka i Afrike, kao deo grupe Fiat S.p.A. i Chrysler Group LLC zadužen za postprodaju. Ovaj odeljak kompanije je nastao 1937.godine i ima u ponudi više od 450.000 originalnih rezervnih delova koje isporučuje kupcima obe Grupe u preko 130 zemalja uz katalog koji uključuje skoro 25.000 artikala visoko-kvalitetne opreme.

Samo oni koji istinski poznaju svaki pojedinačni detalj i komponentu automobila mogu da ga pažljivo čuvaju. Upravo to je razlog zašto originalna Jeep oprema i delovi koje distribuira kompanija Mopar garantuju pouzdanost, komfor i performanse u trenutku čim napuste fabriku.

 

16 DEC 2013

Jeep je zvezda nastupajuće zimske sezone

  • Svečanost otvaranja kluba „JSet" u Kormajeru, u Italiji održana je 7. decembra uz ekskluzivnu „Jeep Ice Party" koja je zvanično označila početak zimskih Jeep događaja tokom ski sezone 2014.
  • Poseban gost na ovom događaju bio je Andrea Pirlo, vezni igrač kluba Juventus" i italijanske reprezentacije.
  • Ekskluzivna lokacija „JSet" u centru poznatog planinskog centra kao i još jedna na visini od 1.700m, pod nazivom „JSet Plan Checroiuit", biće mesta okupljanja za one koji se poistovećuju sa vrednostima brenda Jeep i žele da rezervišu probnu vožnju i dobiju informacije o postavci.
  • „Jeep - Iskustvo vožnje u Kormajeru": probne vožnje na i van staze modelima Jeep Grand Cherokee i Jeep Wrangler.
  • Jeep - uslužno vozilo: vozni park modela brenda Jeep dostupan je gostima u celom skijaškom centru.

130904 J wrangler polar 04Ekskluzivna „Jeep Ice Party" koja je održana 7. decembra u klubu „JSet" u Kormajeru u Italiji, zvanično je označila početak niza zimskih Jeep događaja. Poseban gost na ovom događaju bio je Andrea Pirlo, vezni igrač kluba „Juventus" i italijanske reprezentacije, što je potvrdilo jaku vezu između kluba „Juventus" i brenda Jeep - zvaničnog sponzora kluba „Juventus". Uz to, klub „Juventus" i Jeep su dve legende svojih svetova koje u svom DNK-u imaju istoriju autentičnosti, strasti i sposobnost da prihvate i postignu uspeh u svakom izazovu.

Ovom prilikom, čitav prostor ispred kluba „JSet" u Kormajeru opremljen je ledenim skulpturama i barom na otvorenom, isklesanim od osvetljenog leda, koji je dočekivao goste i razveseljavao ih aperitivima, živom muzikom i DJ nastupima. Uz to, novo posebno izdanje modela Jeep Wrangler Polar bilo je ovom prilikom pretpremijerno prikazano.

Najnoviji model ograničene serije Wrangler Polar koji je dizajniran oko legendarnog  modela Wrangler, opremljen je jedinstvenim nivoom opreme posvećenim svim entuzijastima u potrazi za avanturom, onima koji uživaju u vožnji sa pogonom na sva 4 točka u ekstremnim uslovima. Uz ekskluzivne stilske karakteristike, Gloss Black aluminijumske felne od 18 inča, čvrst krov boje karoserije i originalne dodatke brenda Mopar, novi Wrangler Polar biće dostupan u većem delu Evrope, tokom prve četvrtine 2014. godine, u verziji sa dvoja i četvoro vrata, opremljen sjajnim turbodizel-motorom od 2,8 litra ili moćnim benzinskim motorom od 3,6 litara.

„JSet" je „potpis" koji karakteriše sve lokacije koje je opremio brend Jeep kako bi ojačao vezu sa planinama i sportovima na otvorenom koji su oduvek bili deo njegovog DNK. Zaista, planine su lokacija na kojoj tehnologija, pouzdanost i bezbednost pogona na 4 točka obezbeđuju sposobnost suočavanja sa najnezgodnijim stazama i prevazilaženja najekstremnijih izazova.

Brend Jeep je usvojio ovu uspešnu formu tokom protekle tri godine u vodećim evropskim skijaškim centrima koji pružaju javnosti priliku da se upoznaju sa celokupnom postavkom njegovih 4x4 modela, kao i da ih oprobaju prilikom probne vožnje. Brend je odabrao Kormajer u Italiji za zimsku sezonu za 2014. godinu, a tu su i drugi poznati centri u Nemačkoj, Francuskoj i Švajcarskoj. Ovde će entuzijasti moći da uživaju u prijatnim trenucima opuštanja i zabave, kao i da iskuse uzbudljive probne testove vožnje na i van staze vozilima brenda Jeep. Sve će to biti u skladu sa sloganom „Let Winter Come" (Nek nastupi zima),  koji će brend zastupati tokom  sezone 2014.

Prva evropska lokacija u kojoj će započeti zimski događaji brenda Jeep jeste skijaški centar u Kormajeru. Uz sofisticirani ambijent u kom tradicionalan i savremen dizajn enterijera zajedno obuhvataju i oblikuju stilske odlike brenda, klub „JSet" u Kormajeru predstavlja mesto u kom gosti mogu zahtevati informacije o modelima postavke brenda Jeep, provesti trenutke opuštanja uživajući u specijalitetima tradicionalne kuhinje Val d'Aosta i sušija „na velikoj nadmorskoj visini" i učestvovati u zanimljivim muzičkim događajima. Posetioci takođe mogu rezervisati probnu vožnju u klubu „JSet".

Druga lokacija koj je brend Jeep opremio jeste „JSet" Plan Checrouit. Na visini od 1.700 metara i u blizini skijaškog centra Plan Checrouit, posetiocima se nudi da neki dan provedu na ovim skijalištima, da se odmore, dobiju informacije o svetu brenda Jeep i njegovoj postavci i rezervišu probnu vožnju. Uz to, svi koji obave probnu vožnju imaće priliku da isprobaju ekskluzivne Fischer skije posebno dizajnirane za brend Jeep.

Pored toga što je ovo mesto okupljanja onih koji se poistovećuju sa vrednostima slobode, avanture, autentičnosti i strasti ovog brenda, prve dve lokacije će biti početne tačke za „Jeep - iskustvo vožnje u Kormajeru", iskustvo vožnje koje će javnosti pružiti priliku da isproba neverovatne karakteristike vodećeg modela Grand Cherokee i legendarnog modela Jeep Wrangler na i van staze.

Jeep će biti prisutan na čitavoj oblasti Kormajera tokom zimske sezone 2014. godine, uz važnu aktivnost komunikacije koja brend čini raspoloživim na vodećim skijaškim objektima, uključujući i Dolonne žičaru, sa 3D instalacijama. Video-snimci o bezbednosti prilikom skijanja koje je pripremio Jeep biće prikazani u klubu „JSet" u gradu, u Plan Checrouitu i na ulazu u žičaru Plan Checrouit.

Javnosti će takođe biti pružena prilika da svoje umeće skijanja provere i suoče se sa opasnostima svežeg snega na padini Dell'Orso, koja se zove i „Jeep padina" nakon što ju je u potpunosti opremio ovaj brend. U pogledu težine, ova padina podseća na zahtevne staze kojima se putuje u 4x4 vozilu ekstremnim off-road načinom vožnje. Jeep će takođe staviti na raspolaganje svoj vozni park u čitavoj oblasti Kormajera kako bi gosti bili povezani sa svim opremljenim lokacijama i mogli da stignu do skijaških staza. Kalendar zimskih događaja brenda Jeep dostupan je na sajtu: www.jeep-people.com, na kome korisnici mogu pronaći sve detelje ovih događaja putem video-snimaka, priča i slika u odeljku „JSet".

 

05 MAR 2014

Paket za JeepŸ Wrangler Rubicon X:novo ograničeno izdanje kultnog modela Wrangler

  • Novo posebno izdanje modela uključuje crnu prednju ukrasnu masku, 17-inčne aluminijumske točkove u crnoj boji, Power Dome haubu sa dvostrukim usisavanjem, Mopar® šine za zaštitu od kamenja, poklopac za rezervnu gumu u boji karoserije
  • Standardni hardtop u boji karoserije – prvi put za model Rubicon - dodaje prefinjen izgled slobodi vožnje na otvorenom koju donosi njegov 4x4 kabriolet
  • Dostupan od drugog kvartala 2014. godine za Wrangler sa dvoja vrata i Wrangler Unlimited sa četvora vrata, sa motorm od 2,8 litara na turbo dizel ili od 3,6 litara V-6 na benzin, oba sa automatskim prenosom sa pet brzina

140404 Rubicon 03Brend Jeep® u Ženevi predstavlja novo ogranično izdanje modela Wrangler Rubicon X.Zasnovan na opciji Rubicon - predstavlja najekstremniji i najsposobniji Wrangler za terensku vožnju - nova posebna serija još više naglašava nenadmašni nivo slobode i tehničkih sposobnosti legenadarnog modela Rubicon kao i njegove sposobnosti da savlada najektremnije terene obezbeđujući potpunu sigurnost.Sve ovo i više, bez škrtarenja na prefinjenijem izgledu koji otkriva da želja za avanturom može biti transformisana i u urbanu sredinu, što hardtop u boji karoserije, po prvi put dostupan za opciju Rubicon - dodatno naglašava.

Novi paket za Jeep Wrangler Rubicon X nudi kupcima potpuni paket koji dopunjava sveobuhvatnu terensku opremu modela Rubicon ekskluzivnim stilskim i funkcionalnim dodacima.Spoljne postavke uključuju sedmodelnu crnu ukrasnu masku sa crnim umecima, Power Dome haubu sa dvostrukim usisavanjem i zatamnjeno staklo koje daje modelu Wrangler agresivniji izgled.17-inčni aluminijumski točkovi u crnoj boji naglašavaju sposobnost savlađivanja najzahtevnijih terena, a Mopar® šine za zaštitu od kamenja doprinose unapređenoj funkcionalnosti.Za upotpunjavanje spoljašnjosti novog paketa za Jeep Wrangler Rubicon X tu su poklopac za rezervnu gumu u boji karoserije i crnim vratima rezervoara iz kompanije Mopar.Pored toga, da bi se obezbedila sloboda vožnje na otvorenom ovog jedinstvenog 4x4 kabrioleta koju samo legendarni Wrangler može da obezbedi, i da bi se opciji Rubicon dao prefinjeniji izgled, novo posebno izdanje modela dolazi sa standardnim krovom u boji karoserije, mogućnost koja se prvi put nudi za opciju Rubicon.Novi krov u boji karoserije uključen je u standardnu Dual Top konfiguraciju koja nudi mogućnost da se dobiju i Sunrider® meki krov i trodelni modulatorski Freedom Top® u jednom paketu.

Enterijer novog posebnog izdanja modela može se pohvaliti upečatljivim crvenim ili crnim kožnim sedištima i volanom obloženim kožom.Prednja sedišta sa grejanjem su u ponudi kao deo standardne opreme.Srebrni ukrasi nalaze se na ručkama iznad putničkih sedišta i mogu se naći i na ventilacionim prstenovima, paocima volana i ručkama vrata.Mopar patosnice sa motivom otisaka guma upotpunjuju enterijer novog posebnog izdanja modela.

Da bi se obezbedili najbolji uslovi udobnosti i uređaja za informacije, novi paket za Jeep Wrangler Rubicon X u okviru svoje standardne ponude ima UConnect multimedijalni uređaj za informacije i navigacioni sistem sa ekranom osetljivim na dodir od 6,5 inča, hard diskom od 40 gigabajta, USB ulazom, AUX ulazom i DVD plejerom, pored Bluetooth UConnect telefona na glasovnu aktivaciju.

Dostupan kao Wrangler sa dvoja vrata ili Wrangler Unlimited sa četvora vrata, novo posebno izdanje modela biće predstavljeno u Evropi u drugom kvartalu 2014. godine, sa motorom od 2,8 litara na turbo dizel koji obezbeđuje 200 KS i 460 Nm obrtnog momenta i motorom od 3,6 litara V-6 na benzin koji obezbeđuje 284 KS i 347 Nm obrtnog momenta.Oba motora su uparena sa automatskim prenosom sa pet brzina.

Napravljen da se suoči sa najzahtevnijim terenom, Jeep Wrangler Rubicon koristi prednje i zadnje osovine Dana 44.Legendardna sposobnost terenske vožnje opcije Rubicon se postiže sa skraćenim pogonom na četiri točka koji dobija snagu od Rock-Trac® NV241 razvodnog reduktora sa dve brzine sa 4.0:1 prenosnim odnosom i Tru-Lock® elektronskim diferencijalom da prednjim i zadnjim osovinama.Tru-Lock diferencijali na prednjim i zadnjim osovinama obezbeđuju manevrisanje pri malim brzinama u slučaju penjanja uz stenu i uspona uz strmine tako što dele obrtni momenat između oba točka, terajući ih da se okreću jedinstveno zbog dodatnog trenja.Ekskluzivni dodatak modela Rubicon je prednja stabilizator šipka sa elektronskim isključivanjem – nazvana Sistem aktivne stabilizator šipke – koja pruža dodatni hod točkova za savlađivanje najtežih terena.